سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
درباره وبلاگ

دی ال ایکس کو : مرجع دانلود فایل
لوگو
دی ال ایکس کو : مرجع دانلود فایل
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 118
  • بازدید دیروز: 39
  • کل بازدیدها: 323740



فایل و پروژه دانشجویی
دی ال ایکس کو : مرجع دانلود فایل
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

پرسشنامه هیجانات تحصیلی پکران 75 سوالی  هیجانات مثبت و منفی تحصیلی (پیشرفت) در 8 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پکران، گوتز، تیتز و پری(2002)، هیجان­های پیشرفت را هیجان­هایی می­دانند که به طور مستقیم با فعالیت­های پیشرفت یا پیامدهای پیشرفت گره خورده­اند. این هیجان­ها موقعیت­های گوناگون حضور در کلاس درس، امتحان و زمان مطالعه را شامل می­شوند.  پکران (1992، به نقل از ساکیز، 2007) از هیجان­های ویژه­ای که توسط دانش­آموزان در موقعیت­های یادگیری تجربه می­شود و مستقیما با یادگیری تحصیلی و موفقیت آموزشی مربوط هستند، با عنوان هیجان­های پیشرفت یاد می­کند. هیجان­های مثبت (غرور، امیدواری و لذت) و هیجان­های منفی (خشم، اضطراب، ناامیدی، شرم و خستگی) می­باشد. لازاروس (1991، به نقل از حسن­زاده، 1386) بین هیجان­های ناهمخوان با هدف، که جلوی دستیابی به اهداف شخصی را می­گیرند و هیجان­های همخوان با هدف، که دستیابی به اهداف شخصی را تسهیل می­کنند، تمایز قائل شده است. به طور کلی، هیجان­های ناهمخوان با هدف، منفی و هیجان­های همخوان با هدف، مثبت هستند. هیجان­های مثبت شامل شادی، خوش­بینی و امید، علاقه و عشق و هیجان­های منفی شامل ترس، خشم، نفرت، غم، احساس گناه، شرمساری و استرس می­باشند. تفکر عمومی این است که هیجان­های مثبت، پیامدهای مثبت و هیجان­های منفی، پیامدهای منفی دارد. با این حال، هرکدام از این دو دسته هیجان از محاسنی برخوردار هستند. هیجان­های مثبت دایره­ی تفکر آدمی را وسعت می­بخشند، باعث گسترش آفرینندگی، کنجکاوی و پیوند بیش­تر با دیگران می­شوند، به کشف دیدگاه­ها و پیوندهای اجتماعی و کسب مهارت­های جسمانی و اجتماعی می­انجامند، بر منابعی که فرد در مقابله با مسائل و مشکلات به کار می­گیرد، می­افزایند و توانایی سازگاری تکاملی مثل تولید مثل را افزایش می­دهند. از سویی، هیجان­های منفی منابع انگیزشی برای دفاع از خود،


- Pekrun

- Titz

- Perry

- achievement emotion

- Sakiz

- positive emotions

- pride

- hope

- enjoyment

- negative emotions

- anger

- anxiety

- hopelessness

- shame

- boredom

- Lazaros

- goal-incongruent

- goal-congruent

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد سوال ها:                 75

مولفه (خرده مولفه ها):     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:                 دارد

نحوه نمره گذاری:             دارد

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پرسشنامه هیجانات تحصیلی پکران 75 سوالی  هیجانات مثبت و منفی تحصیلی (پیشرفت)




موضوع مطلب :


سه شنبه 95 فروردین 31 :: 11:15 عصر ::  نویسنده : محسن گروسی

تحقیق در مورد رابطه فرهنگ و دموکراسی در 45 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مقدمه:
هرگاه که بشر جامعه ای تشکیل داده، فرهنگ نیز به وجود آمده. فرهنگ سازه ای است اجتماعی، چنان پیچ در پیچ و چند بعدی که ارائه تعریفی جامع از آن دشوار است. سبکهای ادبی – هنری یک جامعة تشکیل دهنده بخشی از فرهنگ آن جامعه است. همچنین در یک جامعه، پیدایش فرهنگ سیاسی، مرکب از رفتار و عقایدی که زندگی اجتماعی را شکل می بخشد و مردم نگرشهایی را در مورد چگونگی ادارة جامعه ایجاد می کند، نیز محتمل است. از آنجایی که در غرب معنی و مفهوم فرهنگ بیشتر فرهنگ مادی تلقی می گردد، بنابراین برای واژة فرهنگ تعاریف بسیار گوناگونی وجود دارد. به طور مثال فرهنگ گاهی به عنوان یک کمک کننده در زندگی انسان و عامل پذیرفته شدن به طرد او از جامعه و گروه می باشد. گاهی به عنوان عاملی میان فرد یا محیط پیرامون وی رابطه برقرار می کند و شناختی از محیط به انسان می دهد.
فرهنگ آن جنبه از زندگی است که میان فرد و محیط پیرامون رابطه برقرار می سازد و این امکان را برای فرد فراهم می کند تا در بارة پدیده های محیط اطراف خود شناخت پیدا کرده و آنها را ارزیابی نموده و به نحوی بروی آن پدیده ها و یافته ها کار کند تا به نتیجه مطلوب برسد.
فرهنگ از مرز ایدئولوژی فراتر رفته و در واقع خمیرمایة هویت بخش افراد یک جامعه است. آگاهی از وجود زبان، نژاد، پیشینه، مذهب، عادات، رسوم، نهادها، و یک موطن واحد و مشترک ایجادگر یک فرهنگ مستقل است.
همانطور که مستحضرید فرهنگها سطوح مختلفی دارند، مانند فرهنگ روستایی، شهری، ملی و یا فرهنگهای خانوادگی، قومی یا قبیله ای و یا نژادی.
معمولاً هویت فرهنگ به یک ملت یا کشور محدود نمی شود. تمدن گسترده ترین سازه هویت فرهنگی است که در سایة آن، انسانهای مختلف به مجموعه رسوم و سنن زیباشناختی، فلسفی و تاریخی و اجتماعی که تقریباً از دیگر رسوم متمایز است احساس تعلق می کند.
در دنیای معاصر تمدنهای بارز و مشخصی وجود دارند که عبارتند از تمدن اسلامی، غربی، هندی و چینی.

دانلود تحقیق در مورد رابطه فرهنگ و دموکراسی




موضوع مطلب :


سه شنبه 95 فروردین 31 :: 11:15 عصر ::  نویسنده : محسن گروسی

تحقیق در مورد فرقه اسماعیلیه در 62 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مقدمه 
تقریبا همه جنبشهای اجتماعی مذهبی دوران اولیه تسلط اسلام برمناطق خاورمیانه وایران، دارای ویژگیهای مشترکی بودند. هدف مشترک همه، رهائی از زیر سلطه بیگانگان و مقاومت در برابر پذیرش دین اسلام بود. در واقع می‌‌توان جنبش قرمطیان را شکل تکامل یافته جنبشهای قبلی دانست که خود از طرفی با مبارزه مسلحانه علیه حاکمیت خلفای اسلام و زیر سئوال بردن حقانیت آنان و از طرف دیگر با پرچمداری جنبش صوفی گری و دراویش، زمینه را برای رشد فلسفه یارسان و بنیانگزاری این دین، آماده نمود.
آنطور که برتلس مستشرق روسی در باره سابقه قرمطیان می‌‌نویسد: “از آغاز قرن چهارم هجری، پس از تأسیس دولتهای فاطمی مصر و قرمطیان بحرین بود که “باطنیان“ به “قرمطیان“ بمعنی اخص و “اسماعیلیان“ منشعب شدند“. ولی تاریخ نویسان نزدیک به آن دوره اعتقاد دارند که آئین قرمطی منسوب به نام قرمط پس ازآنکه میان حمدان قرمط درحدود سال 280 هجری با مرکز دعوت اسماعیلی در اهواز اختلاف افتاد، ازلحاظ تشکیلاتی ازمذهب اسماعیلی جداشد و با روشی مستقل در راستای آرمانهای اجتماعی وهدفهای سیاسی خود شروع به فعالیت کرد. این نظریه بیشتر مورد تایید است، زیرا باطنیان خود شاخه‌ای از اسماعیلیه بودند و یا هر کسی در آئین تناسخ روح راز دار بود اورا باطنی میخواندند. اما اسماعیلیه چه مذهبی است و دلایل صعود و سقوط آن چه بود ؟ 


اسماعـیـلیـه
654-473
فرقه " اسماعیلیه " از فرق منشعب مذهب شیعه است. ظهور این فرقه، نتیجه اختلاف در امامت اسماعیل با برادرش حضرت موسی بن جعفرالکاظم ( ع ) بوده است. اینان معتقد بودند که بعد از امام جعفر صادق ( ع )‌ چون پسرش اسماعیل پیش از پدر در گذشته امامت محمد بن اسماعیل منتقل شده که سابع تام بوده و دور هفت به او خاتمه یافته است .(نظر مقدس بودن عدد هفت نزد قدما) 
در اعتقاد آنان، تاریخ بشر به چند دور تقسیم می گردد و هر دور با پیامبری «ناطق» و امامی «اساس»‌ آغاز می شود. ناطقان، ‌همان پیامبران اولوالعزم اند که تعداد آنان هفت نفر است و پس از هر ناطقی، هفت امام روی کار می آیند. دوره هر پیامبری هزار سال است و چون دور او به سر رسد، پیامبر دیگری با شریعتی نو ظهور می کند. این پیامیر شریعت پیشین را نسخ می نماید. امام ( یا اساس یا وصی ) عالم به علم تاویل شریعت است . 
از دیدگاه اسماعیلیان، افراد بشر به دو گروه تقسیم می شوند: ویژگان یا نخبگانی که با طی مراحل مختلف به باطن شریعت دست می یابند و دیگر،‌ عالم یا اکثریت غیر اسماعیلی که فقط قادر به درک مفاهیم ظاهری مذهب هستند. همچنین، ‌سازمان مذهبی اسماعیلیان بر مراتب و درجات منظمی استوار بود که از پایین به بالا،‌ عبارت بودند از: مستجیب (تازه وارد به گروه)، ماذون، داعی، حجت، باب و امام .

دانلود تحقیق در مورد فرقه اسماعیلیه




موضوع مطلب :


پرسشنامه رفتار کمک طلبی ریان و پنتریچ (پرسشنامه درگیری رفتاری) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 


پرسشنامه رفتار کمک طلبی ریان و پنتریچ

 

پرسشنامه درگیری رفتاری

 

این پرسشنامه توسط ریان و پینتریچ (1997) طراحی شده است. پرسشنامه کمک طلبی دارای 2 بعد پذیرش کمک طلبی (آیتم نمونه: اگر نتوانم مسئله ای را حل کنم، از دیگران کمک می گیرم) و اجتناب از کمک طلبی (آیتم نمونه: اگر تکالیف درسی دشوار باشد، از کسی کمک نمی گیرم و خودم تلاش می کنم آن را حل کنم) است که هر بعد دارای 7 گویه است که با استفاده از مقیاس درجه ای لیکرت از یک تا پنج (1=کاملاً مخالفم، 5=کاملاً موافقم) نمره گذاری می شود.

 

..........

 

.............

 

..................

 


 


 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


 

تعداد سوال ها:                 14

 

مولفه (خرده مولفه ها):     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

 

روایی و پایایی:                 دارد

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پرسشنامه رفتار کمک طلبی ریان و پنتریچ (پرسشنامه درگیری رفتاری)




موضوع مطلب :


سه شنبه 95 فروردین 31 :: 11:15 عصر ::  نویسنده : محسن گروسی

تحقیق در مورد فتح مکه در 45 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مقدمه: 
در میان قبائلی که اطراف مکه سکونت داشتند دو قبیله بودند بنامهای بنی بکر و خزاعة که مابین آنها از زمانهای قدیم عداوت و دشمنی برقرار بود. و سبب آن این بود که مردی از بنی حضرمی بنام مالک بن عباد – که هم پیمان با اسودبن رزن و قبیله بنی بکر بود برای نجات به مسافرت رفت و در راه گذارش به زمینهای قبیله خزاعة افتاد، و قبیله مذکور این مرد را کشتند و اموالش را بردند بنی بکر نیز تلافی کرده مردی از خزاعة را کشتند خزاعة نیز سه نفر از بزرگان بنی کنانة را بنامهای: سلمی و کلثوم و ذؤیب در نزدیکی انصال حرم( علامت هائی که برای حرم ( علامت هائی که برای حرم در مکه نصب کرده اند) به قتل رساندند.
اسلام که آمد موقتاً انتقامجویی را از میان این دو قبیله برداشت و افراد سرگرم تازه مسلمانان شدند، در جریان صلح حدیبیه( چنانچه پیش از این گفتیم) جزء مواد صلحنامه یکی این بود که هر قبیله ای بخواهند با قریش و یا با محمد(ص) پیمان بندند در عقد پیمان آزاد باشند، و روی این قرارداد خزاعة در پیمان رسول خدا(ص) وارد شدند و بنی بکر نیز با قریش هم عهد شدند.
پس از اینکه قراداد صلح فیمابین برقرار شد تیره ای از بنی بکر بنام بنی اسود بن رزن در صدد برآمدند انتقام آن سه نفری که بدست خزاعة کشته شده بودند از ایشان بگیرند ، و صلح را نقض کنند. از این رو مردی از ایشان بنام نوفل بن معاویة با جمعی از بنی بکر و گروهی از قریش به خانه خزاعة حمله بردند و در سرآبی بنام« وتیر» بر آنها شبیخون زده و مردی از آنها را بنام منبه کشتند.
خزاعة که چنان دیدند به سوی مکه عقب نشینی کرده خود را بحرم رساندند ولی در آنجا هم بنی بکر دست بردار نبود، و هنگامی که به نوفل گفتند: از خدا بترس اینجا حرم است و ما د اخل حرم شده ایم؟نوفل گفت: امروزه خدائی در کار نیست، شما در حرمی دست به دزدی و سرقت می زنید چگونه از انتقامجویی و خونخواهی کشتگانتان صرفنظر می کنید.
و سبب قتل منبه هم این بود که او مردی کم دل بود ودر آنشب با یکی از خزاعة به ن تمیم بیرون رفت و چون متوجه حمله بنی بکر شد رو به تمیم کرد و گفت: رفیق، خود او را نجات بده ولی من خواهم مرد چه مرا بکشند و چه رهایم کنند، زیزا این منظره که من دیدم قلبم را از هم شکافت ودیگر زنده نخواهم ماند از اینرو تعمیم فرار کرد. و منبه ایستاد تا بنی بکر به او رسید و او را کشتند و تمیم برای فرار خود اشعاری سروده و عذر خود را در آن اشعار خواستند. 
خزاعة خود را به شهر مکه رسانده بخانه بدیل بن ورقاء و مرد دیگری بنام رافع که با آنها دوست بود وارد شدند.
و درباره حمله مزبور که از طرف بنی بکرو کنانة نسبت به خزاعة صورت گرفت اخرز بن لعط تشعاری گفت که بدیل بن عبدمناة نیز پاسخ آنها را داده و حسان بن ثابت نیر در اینباره اشعاری سرود .
عمروبن سالم خزاعی در محضر رسولخدا(ص):
پس از این واقعه و نقض صحلنامه از طرف قریش و بنی بکر عمرو بن سالم یکی از افراد خزاعة بمدینه آمدو جریان حمله قریش و بنوبکر را به قبیله خزاعة در ضمن اشعاری باطلاع آنحضرت رسانید و از او استمداد کرد.
رسول خدا(ص) فرمود: آی عمرو تو یاری خواهی شد، سپس ابری در آسمان ظاهر شد رسول خدا(ص) فرمو: این بار برای یاری بن کعب( که تیره از خزاعة بودند) اشک می ریزد.
بدنبال عمروبن سالم بدیل بن ورقاء نیز با عده ای از قبیله خزاعة به مدینه آمدند و نقض صلح را از یک طرف قریش و بنی بکر باطلاع رسولخدا(ص) ر ساندند و سپس به مکه مراجعت کردند.
بدیل و همراهان که بسو ی مکه برگشتند رسولخدا(ص) فرمود: ابوسفیان را می نگرم که به نزد شما آمده تا پیمان صلح را محکم کند و مدت آنرا زیادتر کند.

دانلود تحقیق در مورد فتح مکه




موضوع مطلب :


سه شنبه 95 فروردین 31 :: 11:15 عصر ::  نویسنده : محسن گروسی

تحقیق در مورد فرقه نقشبندیه در 59 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


بخشی از متن :

در اسلام درپایان قرن اول هجری از تصوف سخن گفته شده است حسن بصری ( 110-53 هجری )از صوفیان اولیه تصوف اسلامی است . در قرن دوم هجری – قمری درجهان اسلام گسترش یافت و د رقرن سوم ، مرحله جدیدی از سیر تکامل تصوف شروع شد . روحیه زهد و عرفان تعدیل یافت طرائق و مضامین و مراحل مختلف دیگری در آن به وجود آمد . تعدد طریقتهای آن باعث تسریع گسترش تصوف در سرزمینهای مختلف اسلامی شهر در ایران نیز طرائق مختلفی پدید آمد که درفاصله قرن ششم تا نهم قمری فرقه های مذهبی را تشکیل داده اند که د رجریانات تاریخی نیز موثر واقع شدند . فرقه های کبرویه ، سهروردیه ، نور بخشیه و صفویه و ... نمونه ای از این فرقه ها بودند ، درمیان این فرقه ها تنها فرقه ای که توانست تشکیل حکومت سیاسی – مذهبی دهد صفویه بود . 
تصوف از دیر باز به صورت یکی از اشکال زندگی مذهبی وجود داشته است آنچه بسیار مهم است قوام یافتن تدریجی آن و رهبری برخی از حرکتهای مذهبی و سیاسی ادوار تاریخی و یا حداقل تاثیر در آن حرکتها بوده است خصیصه بارز اغلب این طرائق نفوذ در توده مردم بوده است آنان توانستند که در فاصله قرنهای ششم تا نهم هجری از نوعی وحدت مذهبی و اجتماعی سخن گویند بدین گونه حرکتهای مذهبی وسیاسی نضج می گیرد و برخی از طریقه ها علیه حکام وقت و ظلم وتعدی آنان به پا می خیزند شیوخ و خانقاه های آنان مدتها پناهگاه کسانی بودند که از تظلم دستگاه حاکمه به ستوه آمده بودند . 
بسیاری از جنبشهای ایرانیان علیه تشکیلات حکومتی و دستگهاههای دولتی از همان قرون اولیه اسلامی تا دوره کار آمدن صفویان درقرن دهم هجری – قمری توسط اهل تصوف به وقوع پیوسته است ، خصوصا" که تشیع درعمق تعالیم و معانی خود قیام علیه جور و احقاق حق را تقویت می کند .

دانلود تحقیق در مورد فرقه نقشبندیه




موضوع مطلب :


سه شنبه 95 فروردین 31 :: 11:14 عصر ::  نویسنده : محسن گروسی

تحقیق در مورد فلسفه اشراق در 50 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مقدمه 
علم در حوزه های سنتی ایران مقوله متنوع و گسترده ای است. سده های نخستین اسلامی مصروف کنکاش، مجادلات و پایه گذاری های کلان علمی شد. حوزه های آموزشی عموما چند منظوره با پرورش علمای جامع الاطراف و مسلط بر اکثر بخش های علمی پایه های ستبر علمی ایران را بنا نهادند.
توجه شدید به علوم عقلی و نقلی از اختصاصات ایران علمی قرون نخستین بود و دست‌اندازی به حوزه های معتبر بیرونی چون یونان و اسکندریه و البته ایران پیش از اسلام و ترجمه و تالیف متون از زبانهای مختلف دوره ای مدرن و کاملا علمی را در تاریخ ایران بنا نهاد. 
شیخ شهاب الدین سهروردی یکی از علما و حکما و بزرگ فلسفی ایران است که با آگاهی و مطالعه در شاخه های متفاوت فکری و بدست آوردن درک صحیح از آنها توانست جنبش خاص فکری خود را با نام فلسفه اشراقی بنیان نهد. فلسفه ای که با بهره گیری از نقاط قوت دیگر ایده های فکری گونه ای التقاطی از علم آسمانی و زمینی را به انسان آن روزگار ارائه کرد. 
این مقاله به مسئله علم و کیفیت آن و تعریف عالم از دیدگاه شیخ اشراق پرداخته است. پیش از ورود به بخش اصلی مقاله معرفی مختصری از شیخ اشراق و آثار او و نیز مسئله علم در حوزه های آموزشی گذشته می آید و پس از متن مقاله که همراه با مسائل چندی که پیوسته با مبحث اصلی اند می آید به طور مختصر به علومی که در آثار شیخ اشراق به آنها استناد شده پرداخته می شود و در پایان طی بحث کوتاهی به مسئله تاویل پذیری آثار عرفانی شیخ اشراق که البته مسئله تازه و در حقیقت شاخه ای از علم مدرن در خوانش متون است پرداخته می شود 
علم اشراقی:
معرفی:
شیخ شهاب الدین ابوالفتوح یحیی بن حبش بن امیرک سهروردی معروف به شیخ اشراق بنیانگذار رسمی دومین نظام فلسفه اسلامی با نام حکمه الاشراق است. وی در سال 549 در دهکده سهرورد زنجان به دنیا آمد. در مراغه نزد مجد الدین جیلی حکمت و اصول و فقه را آموخت. در اصفهان نزد ظهیر الدین قاری منطق را فرا گرفت. و در ضمن مطالعه فلسفه ابن سینا اندیشه های نوین خود را در باب علم و فلسفه پایه‌ریزی کرد. 
پس از پایان تحصیلات رسمی چنانکه رسم روانهای نا آرام و پویا است روی به سلوک جسمی و روحی آورد تا اینکه در حلب ملک ظاهر پسر صلاح الدین ایوبی شیفته شیخ شد و بنابر درخواست او شیخ اشراق در حلب اقامت گردید.
ذکاوت شیخ اشراق و علم آسمانی او که ظاهرا دلیل برتری او در مناظرات چندی شد که بین او و علمای حلب برگزار شد بر این علما گران آمد و البته برای شیخ نیز گران تر تمام شد.
فرا روی های دیدگاه دینی شیخ که حاصل کشف فضاهای جدیدتر عقلانی به یاری ارتباط دو سویه با مکاشفات ربانی بود. در زمانه شیخ آنقدر سنگین و نابخشودنی بود که شیوخ و فقهای حلب فتوای قتل او را اگر نه از ملک ظاهر از صلاح الدین ایوبی بگیرند. در نتیجه شیخ اشراق در سال 587 به شکلی نامعلوم به سرنوشت شوریدگانی چون عین القضات و حلاج دچار شد. 
مقام او چنان بالا بود که فخر رازی که در اصفهان از همدرسان او و از اشعریون و مخالفان سرسخت فلسفه بود پس از مرگ شیخ اشراق تلویحات او را می بوسد و از دیده اشک می ریزد. 
ایشان علی رغم جوانی و کوتاهی عمر حدود 50 کتاب به زبانهای عربی و فارسی نوشته اند که بسیاری از آن کتابها موجود است. علاوه بر نثر روان و زیبا و گاهاً شاعرانه وی با ارائه تعریف های جدید و طرح معادلات و مجادلات علمی نو، پویایی اندیشه را تا سالها بعد تضمین کرد تا متاله بزرگ ملاصدرای شیراز در تکوین و تدوین کاملتر اصول فکری، بر پایه های بر نهاده او بایستد. 

دانلود تحقیق در مورد فلسفه اشراق




موضوع مطلب :


گزارش کارآموزی حسابداری در اداره مخابرات استان قزوین در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


پیشگفتار :

 

در طول دوره کارآموزی در شرکت مخابرات استان قزوین با اطلاعات بسیار ارزنده ای آشنا شدم ، فعالیت در یک شرکت عظیم و بسیار پر مخاطب با تعداد بسیار بالای کارکنان در سراسر کشور و همچنین مباحث خاص به این شرکت باعث شد تا در این دوره تجارب ارزنده ای کسب کنم ، آشنایی با سیستم های حقوق و دستمزد و نحوه عقدق قرارداد ها در این سازمان و همچنین نحوه محاسبات حقوق و مزایای پرسنل و آشنایی با سیستم های حسابداری و انبارداری موجود در این شرکت از دیگر تجارب کسب شده در این دوره بود که در زیر به استحضار شما استاد گرامی خواهم رساند .

 


 

فصل اول

 

معرفی اداره مخابرات استان قزوین

 


 

 

مقـــدمه

 

 امروزه توسعه ارتباطات افق های نوینی را پیش روی بشر قرار داده است. افقهایی که به پیشرفت دانش، حذف فاصله های جغرافیائی،‌تسهیل ارتباطات در حوزه های صنعت، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و اجتماع منجر میشود. ابزار رشد و ارتقاء جوامع با توجه به قابلیتهای ناشی از دستاوردهای نوین صنعت ارتباطات و فن آوری اطلاعات دگرگون و متحول شده است. شرکت مخابرات استان قزوین همپای تحولات عظیم حوزه ارتباطات از گذشته تاکنون بر مدار توسعه روز افزون و دستیابی به آخرین تکنولوژی های ارتباطی توانسته است علاوه بر ارتقاء‌ جایگاه خود با ایجاد امکانات مخابراتی و ارتباطی نیازمندی های موجود در بخش ارتباطات استان را تسهیل نماید. در این مختصر نگاهی کوتاه به تاریخچه فعالیتهای شرکت مخابرات استان از بدو تاسیس تا کنون می اندازیم.

 

  اولین تلفن مغناطیسی در سال 1288 ه.ش با 169 شماره دایر شدکه شماره های مرکز را با ودیعه 600 تومان بصورت اقساط به متقاضیان واگذار می کرد. طی سالهای 1326 تا 1341 نرخ رشد تلفن به کندی پیش می رفت، بطوریکه در سال 1341 تعدادمتقاضیان 750 نفر بود. در این میان وزارت پست و تلگراف وتلفن به منظور خودکار کردن مرکز تلفن قزوین و توسعه خطوط تلفنی یک مرکز 2 هزار شماره ایی  EMD از نوع F6  از آلمان خریداری کرد. اوایل سال 1341 از مرکز جدید به مشترکان شماره تلفن چهار رقمی واگذار شد و مشترکان قادر به برقراری ارتباط خودکار شدند و اپراتوری که در مرکز مغناطیسی وظیفه برقراری ارتباط را داشت حذف شد.مردم با مشاهده این امکانات به خرید خط تلفن رغبت نشان دادندو مخابرات از نظر در آمدی رونق خوبی گرفت . بدین ترتیب ودیعه تلفن 2200 تومان شد که بصورت نقد واقساط به متقاضیان واگذار می شد . می توان گفت از آن سال ساختار مخابرات به شکل امروزی در آمدو توسعه یافت و سر انجام شرکت مخابرات استان قزوین در شهریور ماه 1376 تاسیس شد.

 

 

 

 

 

تلفن ثابت

 

 از بدو تاسیس شرکت مخابرات استان قزوین تاکنون، 322 مرکز مخابراتی پرظرفیت و کم ظرفیت در این استان مورد بهره برداری قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، در حال حاضر تعداد 378390 شماره تلفن ثابت در استان مشغول به کار است که شرکت مخابرات آمادگی واگذاری 12 هزار شماره دیگر را در مراکز مختلف دارد.

 

 بطور کلی میتوان گفت ضریب نفوذ تلفن در استان قزوین 30/32درصد است که به طور تقریبی 5 برابر نسبت به ده سال گذشته رشد داشته است . به عبارت دیگر از هر 100 نفر بیش از 32 نفر در استان قزوین دارای تلفن خانگی هستند.این رقم در شهر قزوین ، به عنوان مرکز استان از94/11 درصد به 15/39 درصد طی یک دهه اخیر افزایش یافته است.

 

 

 

ارتباطات سیار

 

 با توجه به این که استان قزوین در مسیر 9 استان کشور واقع شده است ، به عنوان یک منطقه عبوری مطرح است. بنابراین خدمات دهی به مشترکانی که از طریق قزوین عبور و مرور می کننداز جمله موضوعاتی است که همواره در زمینه ارتباطات سیار استان مطرح است.

 

 هم اکنون 277 ایستگاه  BTS در استان قزوین وجود دارد که 275 ایستگاه آن پس از استان شدن این منطقه نصب و راه اندازی شده است . واگذاری تلفن همراه در استان قزوین در حال حاضر به روز است و تعداد 447546 شماره تلفن همراه دائمی و اعتباری در این استان دایر است. درحال حاضر 477 کیلومتر از جاده های اصلی و 839 کیلومتر از کل جاده های آسفالته استان تحت پوشش تلفن همراه قراردارند. همچنین ضریب نفوذ تلفن همراه نیز در این استان از 11/0 در صد در شهریور ماه 76 به 20/38 درصد در وضعیت کنونی افزایش یافته است.

 

 

فناوری اطلاعات

 

در سال  85 اینترنت پرسرعت برای نخستین بار در قزوین راه اندازی شد . هم اکنون تعداد پورتهای دسترسی به دیتا توسط شرکتهای ADSL  تعداد 10274 پورت و 2728 مشترک است .تعداد مشترکین دیتا (ملی) 895 مشترک است. ضریب نفوذ اینترنت در پایان مرداد ماه سال گذشته 31/18 در صد بوده است ، که در حال حاضر این رقم 03/26 درصد پیش بینی شده است.

 

بر اساس این گزارش ، 227 کیلومتر شبکه خطوط اصلی فیبر نوری و 1905 کیلومتر شبکه خطوط فرعی فیبر نوری در استان ایجاد شده است . تعداد 24 شهر استان قزوین تحت پوشش شبکه دیتا قراردارند.

 

 

نتیجه گیری :

 

همانگونه که در فصول این گزارش به استحضار شما استاد گرامی رسید در طول این دوره کاراموزی در شرکت مخابرات استان قزوین  با مفاهیم و اطلاعاتی در خصوص حسابداری در یک ارگان آموزشی آشنا شدم ، با نحوه عقد قراردادها و نحوه محاسبات حقوق و مزایای پرسنل این ارگان آشنا شدم و همچنین در فعالیتی که با سیستم حقوق و دستمزد در این ارگان داشتم تجارب ارزنده ای کسب کردم ، نرم افزار مورد استفاده در این ارگان یک نرم افزار بسیار جامع و کامل در زمینه محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل است که توسط متخصصان شرکت مخابرات استان  تهیه شده است و صرفا برای این شرکت  طراحی و پیاده سازی شده است، این دوره به من کمک شایانی کرد تا با آشنایی از نزدیک با فعالیت های حسابداری یک ارگان بزرگ بتوانم آموخته های چند ساله خود را طبقه بندی کرده و به یک جمع بندی کلی و آمادگی مناسب برای حضور در بازار کار برسم .

دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در اداره مخابرات استان قزوین




موضوع مطلب :


سه شنبه 95 فروردین 31 :: 11:14 عصر ::  نویسنده : محسن گروسی

تحقیق در مورد فلسفه و مسیحیت در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


اختلاف نظرها دربارة فلسفه و مسیحیّت و اینکه آیا واقعاً بتوان به معنای اصیل کلمه ،‌از یک فلسفة محض مسیحی صحبت به میان آورد ، البته وجود دارد ولی به هر طریق ، جواب اصلی تابع موضع خاّصی است که شخص ، اتخاد می‌کند . از لحاظ تاریخی ،‌فلسفه از ذات مسیحیت نجوشیده است . بلکه به سبب تقابل آن با افکار غیر مسیحی ، خاصه در جّو فرهنگ یونانی و رومی و بیشتر به منظور حفظ وحدت کلام و تمرکز در کلیسای مرکزی به وجود آمده و یا بر عکس ،‌به همین سبب طرد و کنار گذاشته شده و احتمالاً اختلاف میان متکلمان بزرگ هم به همین دلیل بوده است . در نتیجه ،‌معقولتر به نظر می‌رسد که در نزد مسّیحیان ، بیشتر باید از کلام مسیحی صحبت به میان آورده شود نه واقعاً از فلسفه محض مسیحی . از طرف دیگر ،‌البته می‌توان گفت که در هر صورت نحوه برخورد مسیّحیان با فلسفه‌ةای سنت یونانی ، خاص خود آنها بوده است و آنها به فراخور نیازهای فرهنگی زمانه ـ مثلاً ـ در ابتدا فقط سنّت‌های افلاطونی و افلوطینی توجّه داشته‌اند و فلسفة ارسطویی ـ خاصّه طبّیعیات ارسطو ـ را کاملاً در جهت تزلزل ایمان خود می‌دانسته‌اند و آنگاه قرنها طول کشیده تا از اواخر قرن دوازدهم میلادی به بعد و بالاخره در قرن سیزدهم میلادی ، با آشنایی با فلسفه‌‌های اسلامی ـ خاصّه سنّت ابن سینا ـ به فلسفة مشاء گرایش واقعی پیدا کنند ؛ تا اینکه طوماس قادر شد نهایتاً اعتقادات مسیحی را بر اساس فلسفة مشاء بصورت کلام عقلی و به نحو برهانی بیان کند . شاید بعنوان یک جمع‌بندی کلّی به توان گفت که اصلاً میان فلسفه و دین بدون اینکه تباین و تضادی باشد نوعی رابطة عموم و خصوص من وجه وجود دارد و احتمالاً به توان همین رابطه را بعینه ، میان وحی و عقل نیز بدست آورد .

دانلود تحقیق در مورد فلسفه و مسیحیت




موضوع مطلب :


سه شنبه 95 فروردین 31 :: 11:14 عصر ::  نویسنده : محسن گروسی

تحقیق در مورد قاجاریه در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


قلمرو حکومتی قاجاریه در ایران زمین

اویماق ( یا قاجار) با شرکت در اتحادیه قزلباش و دستیابی به برخی مقامات سیاسی و نظامی و چند پاره شدن در عهد شاه عباس اول ، با یورش افغانها در راستای سلطنت خواهی قرار گرفت .

طایفه قوانلو با شکل دادن سپاهی منظم ( پس از مرگ کریم خان ) به سرکردگی آقا محمد خان و با از میان برداشتن رقیبان سلطنت " قاجاریه " را بنا نهاد و تهران را به پایتختی برگزید . هنجارهای حکومت ملوک الطوایفی در ایران در این روزگار پایان گرفت . اما ایران در پهنه سیاست جهانی با نفوذ و سلطه طلبی روسیه تزاری و بریتانیای کبیر رو به رو. گردید که طی یک صد سال ، اوضاع جامعه را در تمامی زمینه ها دگرگون کرد و کاستیهایی را در نهاد حکومت و قدرت به بار آورد . کشته شدن آقا محمد خان آشفتگیهایی را در داخل ، و سلطنت فتحعلی شاه مسلط شدن بیگانگان را از خارج ، در پی داشت . حاصل آن ، انعقاد عهد نامه 12 ذیحجه سال 1229 ه.ق. ( 25 نوامبر 1814 م. ) ایران با دولت استعمارگر انگلیس و پیشروی امپراتوری تزاری روس در قفقاز به قصد تسلط بر تمامی ایران زمین تا آبهای خلیج فارس بود . وجود دو رقیب خطرناک در شمال و جنوب ، سیاست اروپایی ناپلئون را با سیاست آسیایی او پیوند زد و ایران کم توان را با دو عهد نامه دیگر ( فین کن اشتاین " Finkenstein " 1222 ه.ق. / 1807 م. در زمان دشمنی ناپلئون با الکساندر سوم ، تیلسیت " Tilsit " 1222 ه.ق. / 1807 م. پس از آشتی فرانسه و روسیه ) در مسیری قرار داد که با برپایی دو جنگ خانمانسوز و نابرابر ،‌دو قرارداد شوم گلستان ( در 29 شوال 1228 ه.ق. / 12 اکتبر 1813 م. ) و ترکمانچای ( پنجم شعبان 1243 ه.ق. / 22 فوریه 1828 م. ) به ایران تحمیل شد . همچنین ، بخش عمده ای از سرزمینهای ایرانی در ناحیه قفقاز از پیکره حکومتی ایران زمین جدا شد. با جلوس محمد شاه نوه فتحعلی شاه به سلطنت ( به یاری روسها بر پایه معاهد ترکمانچای و همراهی انگلیسیها )‌، با محاصر هرات توسط محمد شاه ، دست اندازی استعماری بریتانیا به ایران شدت یافت ( 1253 ه.ق. / 1838 م. ) . و سفیر انگلیس و همراهان و ایادی آن کشور در کابل در یک هماهنگی با قوای مسلحی از افغانها ، رویاروی قوای ایران قرار گرفتند و ضمن خصومت آمیز شمردن اقدام ایران ، مانع از تصرف هرات شدند و با ارسال کشتی جنگی به خلیج فارس ، محمد شاه را وادار به ترک محاصره کردند . با مرگ محمد شاه و به سلطنت رسیدن ناصر الدین شاه به ابتکار میرزا تقی خان امیر کبیر ، ایران همچنان با معضلات متعددی ، مانند جنگ آق دربند سرخس ( 1271 ه.ق. ) ، تصرف آشوراده ( 1256 ه.ق. ) ،‌تسخیر هرات ( 1273 ه.ق. / 1857 م. ) ، حملاتی چند از جانب عثمانیان و قصد تصرف خرمشهر ( محمره سابق ) ، تصرف خارک یا جنگ بوشهر ( 1273 ه.ق. )، معاهد پاریس و دست اندازیهای دیگر ، مواجه بود که در پی آن بخش شرقی ایران هم از دست رفت . در عصر سلطنت مظفرالدین شاه ، پسر ناصر الدین شاه ، انقلاب مشروطیت با هدف استقلال و آزادی و عدالت که تجلی آرمانهای معنوی و مادی مردم بود ، تحقق یافت . اما سلطه گریهای دول اروپایی و ناهماهنگیهای داخلی و فساد حکومت زیر نظر قدرتهای مجریه وابسته ، آن را از مسیر خود منحرف ساخت . با پیدا شدن نفت در این ایام ، توجه استعمارگران ( به ویژه انگلستان ) به ایران فزونی یافت .

دانلود تحقیق در مورد قاجاریه




موضوع مطلب :


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >