سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
درباره وبلاگ

دی ال ایکس کو : مرجع دانلود فایل
لوگو
دی ال ایکس کو : مرجع دانلود فایل
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 29
  • بازدید دیروز: 43
  • کل بازدیدها: 314505



فایل و پروژه دانشجویی
دی ال ایکس کو : مرجع دانلود فایل
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

پروژه طراحی دریچه های هیدرومکانیکال سد و شبکه های آبیاری در52 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست مطالب


مقدمه
تاریخچه سد سازی و کانالهای آبیاری در ایران باستان
معرفی انواع سدها
معرفی انواع تجهیزات هیدرومکانیکال سد و کانالهای آبیاری
نحوه محاسبات طراحی تجهیزات هیدورمکانیکال
نحوه تهیه نقشه های اجرائی تجهیزات هیدورمکانیکال
هدف از طرح پروژه
محاسبات طراحی تجهیزات هیدورمکانیکال
نقشه های اجرائی تجهیزات هیدورمکانیکال
نتیجه گیری
مراجع و منابع
پیوست ها و ضمائم
11 ) مراجع و منابع :
1 ) پروژه به اجراء در آمده شرکت نهربندان در دشت شبانکاره و تائید شده توسط مهندسین مشاور مهاب قدس
2 ) راهنمای تهیه مشخصات فنی ساخت و نصب تجهیزات هیدرومکانیک سدهای انحرافی و شبکه های آبیاری و زهکشی – نشریه شماره 333 – الف – دی ماه 1388
3 ) مدولهای روزانه ای و رگولاتورهای پیش ساخته توسط شرکت نیرپیک فرانسه
4 ) دریچه های آبیاری نیرپیک – دستور العمل بهره برداری و نگهداری
5 ) کاتالوگ های شرکت نیرپیک فرانسه
6 ) جداول عمومی اشتال (SHTAHL)
7 ) Design of Hydrulic Gates
8 ) Ets NEYRPIC
(Maunfacturers of Mechanical And Hydrulic Equipment)
9 ) HAND  BOOK  DAVIS
12 ) پیوست ها و ضمائم :
شامل :
1 ) Disturbutors (دریچه های مدول)
2 ) AMIL Gates (دریچه های آمیل)
3 ) AVIO and AVIS Gates (دریچه های آویو و آویس)
4 ) Emergency Siphons (سیفونهای اطمینان)
5 ) Slide Gates (دریچه های کشوئی)..............

دانلود پروژه طراحی دریچه های هیدرومکانیکال سد و شبکه های آبیاری




موضوع مطلب :


فهرست مطالب
چکیده 
فصل اول : کلیات تحقیق 
مقدمه 
بیان مساله 
اهمیت و ضرورت تحقیق 
هدف تحقیق 
فرضیه تحقیق

فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق 
تاثیر سه رنگ اصلی در زندگی 
توصیف رنگهای اصلی 
رعایت اعتدال 
نقش رنگها در بهبود بخشیدن به زندگی 
سبز لیمویی 
سبز کله اردکی 
بنفش 
نارنجی پررنگ 
سیاه 
رنگ قرمز 
تاثیرات رنگها بر شخصیت کودکان 
واکنش عمومی نسبت به رنگ 
صورتی 
زرد 
آبی 
قهوه ای 
تحقیقات پروفسورلوشر در مورد تاثیر رنگها بر شخصیت 
تاثیر باور نکردنی رنگ ها بر آرامش انسان 
مسئله عزت نفس 
خود پنداره 
طرحواره های خود 
خودهای ممکن 
ناهمخوانی شناختی 
نظریه ادارک خویشتن 
هویت 
نقش ها 
اتکا به تجربه خویش 
رویکردی منحصر به فرد به مشاوره 
خودو گرایش به سمت شکوفایی 
شرایط ارزش 
ناهمخوانی 
آزمون های روان شناختی 
پژوهش در نظریه راجرز 
پژوهش در نظریه راجرز 
ارزیابی درمان فرد مدار 
رشد خود در کودکی 
توجه مثبت 
سئوال هایی در مورد ماهیت انسان 
درمان فرد مدار 
گروهای رویارویی 
تحقیقات انجام شده 
تحقیقات انجام شده

فصل سوم : روش تحقیق 
جامعه آماری 
روش نمونه گیری 
روش آماری مربوط به فرضیه ها

فصل چهارم : یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها 
جدول 1-4 
یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها 
جدول 2-4

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری 
بحث و نتیجه گیری 
پیشنهادات 
محدودیت ها 
منابع و ماخذ 
ضمائم

Image result for ?رنگ ها?‎

چکیده:
هدف ازتحقیق حاضر مقایسه رنگ قرمز و مشکی و عزت نفس دانش­ آموزان مقطع دانش ­آموزان ابتدایی و راهنمایی شهرستان ابهر که فرضیه تحقیق عبارت است ازبین دانش ­آموزانی که تمایل به رنگ قرمز و مشکی دارند از لحاظ عزت نفس تفاوت معنی داری وجود داردکه جامعه مورد مطالعه عبارتند از: دانش ­آموزان دختر مقطع سوم راهنمایی و پنجم ابتدایی شهرستان ابهر است که طبق آمار بدست آمده از بین 5 مدرسه راهنمایی و دهها مدرسه ابتدایی که 120نفربه عنوان نمونه انتخاب گردیده ازمون عزت نفس کوپر اسمیت بر روی آنها به شیوه گروهی اجرا گردیده است که جهت آزمون فرضیه تحقیق از روش اماری t متغیر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که به جای دانش آموزان تمایل به رنگ قرمز و مشکی از لحاظ عزت نفس تفاوتی وجود ندارد. چون tمحاسبه شده برابر906/1از tجدول 671/2با درجه ازادی 118درسطح معنی داری 5%کوچکتراست پس فرضیه خلاف ردشده است.
مقدمه:
قبل ازاین که دوباره خودپنداری هویت وعامل بودن بحث کنیم بد نیست قدری مکث کنیم وعقیده اساسی ای را که افراد زیادی به آن پای بند هستند به چالش بطلبیم یعنی بهترین راه برای افزایش دادن انگیزش دیگران این است که عزت نفس آنها ر ابالا ببریم اموزگاران کارفرمایان مربیان همواره بااشتیاق می‌گویند برای با انگیزه کردن دانش آموزان وکارمندان و ورزشکاران بایدعزت نفس آنها را بالابردکاری اینک که آنها از آنچه هستند احساس رضایت کنند بعد ببینندکه چه چیزهای شگفت اوری اشکارمی شودبالابردن عزت نفس هدف خوبی است هرچه باشدعزت نفس یا شادبودن همبستگی مسبت دارد اما مشکل تقویت کردن عزت نفس به عنوان مداخله انگیزش این است که تقریبا هیچ یافته ای وجود نداردکه نشان دهدعزت نفس موجب چیزی میشودبلکه عزت نفس راکل موفقیت هاوشکست هابه وجودمی اوردوچیزی که باید بهبود یابد عزت نفس نیست بلکه بهبود مهارتهایی برای پرداختن به دنیااست(سگدیمن نقل شده درازار1994) به عبارت دیگردر رابطه عزت نفس با عملکرد خود عزت نفس متغییرعلنی نیست دراین رابطه دوپزوهشگرنتیجه گرفتندکه عزت نفس عمدتانتیجه متراکم موفقیت ها وشگفت هامرتبت باپیشرفت است و تاثیرمهمی برپیشرفت بعدی ندارد (هلک وون اکن19959) همین پژوهشگران به امتیاز مدل پرورش مهارت به عنوان بهترین روش برای ساختن خود پنداره قوی و انعطاف­پذیری درکودکان دوره ابتدایی اشاره کردند. نکته مهم نهفته دراین نقل قول جهت تأثیر عینی بین عزت نفس و پیشرفت زایندگی عملکرد خود است. عزت نفس و پیشرفت همبستگی مثبت باهم دارند(بولس1999) اما بالا رفتن عزت نفس موجب بالارفتن پیشرفت نمی شود بلکه افزایش پیشرفت بالارفتن عزت نفس را بالامی اورد (بیرن1984و1986وهارتر1993)عزت نفسشان که زندگی چگونه می­گذرد اما این منبع انگیزشی نسبت که به افراد امکان دهدکاری کنندکه زندگی خود پیش برود نتیجه می‌گیریم می‌گوییم شواهد وجود نداردکه نشان دهدتقویت کردن عزت نفس افراد عملکرد آنها را بهبود خواهد بخشید
تأثیر سه رنگ اصلی در زندگی
تصور دنیایی به دور از رنگها غیر قابل تصور است. نافذ بودن وگیرایی رنگها در اکثر فرهنگها مشهود است. برخورداری از تجارب مناسب با رنگهامی تواند برای انسان محیطی غنی فراهم سازد تا تحت تأثیر آن توجه به دنیای درون ونحوه رابطه با محیط پیرامون وی شکل مناسب تری به خود گیرد.آیا رنگها احساس هایمتفاوتی را در ما ایجاد می کنند؟ چرا برخی رنگها، رنگهای دلخواه ما هستند؟چهعواملی سبب می شوند که ما برخی رنگهای دیگر را نمی پسندیم؟به وضوح نمی دانیمچرا رنگ سرخ هیجان آور است. آیا رنگهای سیاه، خاکستری یا قهوه ای ملال آور هستند؟ وآیا رنگهای درخشانتر توانایی شادکردن ما را دارند؟روانشناسان براین باورند کهرنگ از نیروی طبیعی و اثربخش برخوردار است. رنگ می تواند روح و روان فرد را تحتتأثیر قراردهد، شفابخش و نشاط آور باشد. به زعم آنان، چنانچه انسانها حس رنگ شناسیخویش را تقویت کند، کنترل بهتری روی هیجانات خود خواهند داشت و در نتیجه هماهنگیبهتری بین تن و جان خویش برقرار خواهند ساخت.
ما به کمک رنگ لباس و محیط افرادخود، می توانیم احساسات خود را قدرتمندتر و منحصر به فردتر از قبل بروز دهیم. رنگهایی که ما برای لباس خود استفاده می کنیم، به طور مستقیم و غیرمستقیم بر رفتارخود ما تأثیر می گذارد یعنی از یک طرف بررفتار خود ما و از طرف دیگر بر رفتارافرادی که با آنها سروکار داریم، بدین صورت که آنها ناخودآگاه مطابق با رنگ لباس ماواکنش نشان می دهند.اینکه رنگها از یک طرف بازتاب و بیانگر احساس ما هستند و ازطرف دیگر احساس خاصی را در ما برمی انگیزاند نشان از پویایی ارتباطی دارد که مابینحواسها، نیازهای عاطفی ما و یک رنگ بخصوص برقرار می شود.
زمانی یک رنگ واحداحساس وحشت، خوشحالی و یا هیجان را در ما برمی انگیزد و رنگی دیگر به ما آرامش میدهد با کمک رنگها می توان احساسات خود را بروز داد. عموماً از رنگهای قرمز و زردبه عنوان رنگهای گرم و از رنگهای آبی و فیروزه ای به مثابه رنگهای سرد یاد می شود. بیان اینکه رغبت به زندگی خاص و عدم تمایل به رنگی دیکر در رابطه با گرایشهایشخصیتی و یا برخی ویژگی های روحی قراردارد و از دنیای درون انسان خبر می دهد، موضوعبحث برانگیزی است که نشان می دهد، رنگ دلخواه هر کسی به نوعی با افکار و علائق اومرتبط است. رنگ دلخواه رنگی است که تأثیر مفید و رضایتبخش روی شما می گذارد و درجایی که آن رنگ وجود دارد، با علاقه فراوان کار می کنید. با استفاده از توصیف هایسه رنگ اصلی، به راحتی آن رنگ را خواهید شناخت. با آشنایی بیشتر با رنگها پی خواهیدبرد که کدام رنگ را بیشتر می پسندید و یا چه رنگی در کارها به یاریتان می آید و یابرعکس، نسبت به کدام رنگ احساس خوشایندی دارید. مثلاً توجه کنید که حالتهای جسمی،روحی و روانی شما با تونهای رنگ گرم هماهنگ است یا با تونهای رنگ سرد.در مبحث روانشناسی رنگها اعتقاد براین است که تمایل یا عدم تمایل افراد به برخی از رنگها،غالباً به گونه ای ناخودآگاه، ارائه دهنده اطلاعات مفیدی از وضعیت و نیازهای احساسیو جسمانی افراد است. انتخاب رنگهای خاص می تواند کمبودها و عدم تعادلهای احساسی وجسمانی اشخاص و همزمان جنبه های شخصیتی قوی و مثبتی را که خود آنها از وجودشانبی خبرند، به خوبی آشکار سازد. به کمک رنگها می توان به رهنمودی مؤثر برای غلبه برمشکلات و به فعل درآوردن بخش اعظمی از توانایی های بالقوه خود دستیافت.(ابطمی 1384)
نقش رنگها دربهبود بخشیدن به زندگی
تا به حال شده است برایاین که احساس آرامش بیشتری کنید خودتان را بین ملحفه های سبزرنگ بپیچانید تا بهخواب روید؟آیا برایتان پیش آمده هنگام انجام یک مصاحبه شغلی لباسی به رنگ قرمزبپوشید و آن را عامل موفقیت خود بدانید؟آیا رنگهایی که در لباس و دکوراسیونخانه شما به کار رفته اند می توانند رفتار و سطح انرژی یا زندگی شما را بهبودبخشند؟ می توانید امتحان کنید.
سبز لیمویی:
پوشیدن لباسی به این رنگ یا استفاده از آن در تزیین و دکوراسیون منزل می تواند توانایی منطقی و پیگیر بودن شما را بیفزاید.سبز لیمویی به شما این امکان را می دهد که بفهمید برای پیشرفت بیشتر خود به چه چیزی نیاز دارید.
سبز:
لباس یا دکوراسیون سبزرنگ کمک می کند احساس نزدیکی بیشتری با طبیعت داشته باشید و نیز باعث می شود به دیگران احساس راحتی و آرامش بیشتری ببخشید.
استفاده از این رنگ همانند یک خاک حاصلخیز باعث می شود دنیایی پربار برای شما به وجود آید. طبیعت ذاتی این رنگ که نوعی توازن و تعادل در خود دارد، شما را تشویق می کند به نجوای درون خود گوش دهید و بفهمید برای این که شما و دیگران از احساس راحتی بیشتری برخوردار باشید به چه چیزی نیاز دارید. 
بحث و نتیجه گیری:
گاهی اوقات عزت نفس و بالابودن اعتماد به نفس و عزت نفس در بین افراد بستگی به ویژگیهای شخصیتی آن دارد وقتی نوع برخورد با خانواده و بزرگ شدن درنوع خانواده و موارد دیگر و بالا بودن اعتماد فرد به خود می­تواند نقش بسزایی داشته باشدکه هدف در تحقیق حاضر مقایسه عزت نفس در بین دانش آموزان سوم راهنمایی و پنجم ابتدایی گرایش به رنگ قرمزوگرایش به رنگ مشکی شهرابهراست که فرضیه عنوان شده عبارتند از اینکه عزت نفس دربین دانش آموزان گرایش به رنگ قرمز بیشتر از دانش آموزان گرایش به رنگ مشکی هستندکه جهت آزمون فرضیه از آزمون عزت نفس کوپراسمیت که دارای 51 سوال درگزینه ای بله و خیر است استفاده گردیده و جامعه مورد تحقیق عبارت است ازدانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی و سوم راهنمایی شهر ابهر که 120 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده است که انتخاب نمونه­ها به طور تصادفی بوده است و جهت آزمون فرضیه­ها از روش آماری Tمتغیر مستقل درسطح آمار استنباطی و توصیفی استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی ازان است که چون Tبدست آمده ازTجدول درسطح معنی داری 5%کوچکتراست می‌توان نتیجه گرفت که بین دانش­آموزان گرایش به رنگ قرمزازدانش آموزان گرایش به رنگ مشکی ازلحاظ عزت نفس تفاوت وجودندارد که تحقیق حاضر باتحقیق رحمانی درسال1368که تحقیق تحت عنوان بررسی رابطه بین دانش آموزان مقطع اول راهنمایی شهرستان یاسوج که نتایج بدست آمده حاکی ازان است که دردانش آموزان سال اول راهنمایی بین عزت نفس واضطراب رابطه وجودداردوهمین طورتحقیق کردبچه درسال 1370که تحت عنوان مقایسه اضطراب دربین دانش آموزان ممتازدانش آموزان ضعیف ازلحاظ درسی مقطع سوم راهنمایی که نتایج بدست آمده هاکی ازان است که اضطراب دربین دانش آموزان ممتازبیشترازدانش آموزان ضعیف است وهمینطورتحقیق مرتضوی درسال1371که تحت عنوان مقایسه عزت نفس دربین دانش آموزان عادی مقطع چهارم دبیرستان شهرستان رشت که نتایج بدست آمده حاکی ازان است که بین عزت نفس دانش آموزان تیزهوش ودانش آموزان عادی تفاوت وجوددارد.

منابع و مآخذ:
1-ابطحی.سید منصور(1384).جامعه شناسی فردی.تهران.انتشارات یاسر.
2-بیانی.احمد(1385).روش تحقیق در علوم انسانی.تهران.انتشارات نی.
3-پرهام.اصغر(1383).روان شناسی رنگ.تهران انتشارات نور.
4-جوادی نیا. محمدعلی(1384).روان شناسی رنگ­ها.تهران. انتشارات باران.
5-دلاور.علی(1383).آماراستنباطی.تهران. انتشارات رشد.
6-دادستان.پریدخ(1382).روان شناسی شخصیت.تهران.انتارات سمت.
7-خامچی.پروین(1384).روان شناسی بالینی.تهران.انتشارات راهرود.
8-گنجی.حمزه(1385).روان شناسی رشد.تهران انتشارات رشد.
9-لطف ابادی.حسین(1382).روان شناسی فردی.تهران انتشارات سمت.
10-محمدی.سید یحیی(1385).نظریه­های شخصیت.تهران.انتشارات سمت.
11-محمدی.سید یحیی(1384).انگیزش و هیجان.تهران.انتشارات سمت.

دانلود پایان نامه مقایسه تاثیر رنگ قرمز و مشکی در عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی




موضوع مطلب :


مقاله بررسی مراحل رشد زبان در یک کودک طبیعی انگلیسی زبان در 124 صفحه word قابل  ویرایش

 

فهرست عناوین

 

 

مقدمه مترجم

عوامل تعیین کننده مراحل یادگیری

تکواژهای اولیه دیگر

افعال معین

پسوندهای صفت و اسم

یادگیری قانون صرفی و جنبه‌های دیگر زبان

تحول شکل جمله

عناصر جمله

تحول عبارت اسمی

تحول عبارت فعلی

زمان و ارجاع

انواع جمله

شکل جمله خبری

شکل جمله پرسشی

شکل جمله امری

شکل جمله منفی

درونه‌گیری و ربط

درونه‌گیری عبارتی

درونه‌گیری مصدری

درونه گیری اسم فعل

 

ب

درونه‌گیری بند وابسته

ربط بندی

خلاصه

تحول واجشناختی

فرایندهای واجشناختی

فرایندهای ساختار هجایی

فرایند همگونی

فرایندهای جانشینی

فرایندهای چندگانه

درک و تولید

خلاصه

نتیجه‌گیری

مباحثه

خودآزمایی

تحول معناشناختی و کاربرد زبان در افراد مدرسه‌رو و بزرگسال  

اهداف فصل

تحول کاربرد شناختی

داستانها

تحول داستانها

تحول دستور زبان قصه

تفاوتهای داستان

تواناییهای محاوره‌ای

کاربردهای زبان

شروع و حفظ موضوع

 

ج

رابط‌ها و جداکننده‌ها

 

درخواستهای غیر مستقیم

اصلاح گفتگو

اصطلاحات اشاره‌ای

تفاوتهای جنسیتی

کاربرد واژه‌ها

سبک گفتگو

تحول

نتیجه

خلاصه

 

مقدمه مترجم

 

مطلب حاضر ترجمه بخشی از کتاب «تحول زبان»[1] (قسمتهایی از فصل‌های 10 و 11) نوشته رابرت ای.اونز[2]می‌باشد. در این کتاب نویسنده به بررسی مراحل رشد زبان در یک کودک طبیعی انگلیسی زبان می‌پردازد. مطالعه این کتاب برای علاقه‌مندان به رشد طبیعی گفتار و زبان مفید می‌باشد، همچنین می‌تواند الگوی خوبی جهت اینچنین پژوهشهایی در زبان فارسی باشد. قسمتهای دیگر این کتاب به راهنمایی اساتید گروه  گفتار درمانی توسط دانشجویان دوره 26 ترجمه شده است که اسامی آنها به شرح زیر می‌باشد:

فصل‌های 1 و 2         شکوفه میرزاآقابیگ

فصلهای 2 و 3         مرضیه فاطمی

فصل‌های 4 و 5         زهرا ضربی‌زاده

فصل‌های 6 و 7         مهدی شاکر اردکانی

فصل‌های 7 و 8         زهرا روحی پور

فصل‌های 9 و 10        مریم فهام

فصل‌های 13 و 14 و 15     عباس دهستانی اردکانی

در پایان، از زحمات سرکارخانم سلطانی، استاد راهنمای اینجانب و سایر اعضای هیات علمی دپارتمان آسیب شناسی گفتار و زبان تشکر و قدردانی می‌نمایم

 

دانلود پایان نامه بررسی مراحل رشد زبان در یک کودک طبیعی انگلیسی زبان




موضوع مطلب :


دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین فشار روانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه در 92 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست مطالب

چکیده
فصل اول
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
سئوالات تحقیق
فرضیه ها
تعاریف عملیاتی متغیرها
فصل دوم
تاریخچه فشار روانی
تعاریف و نظریه های فشار روانی
علل استرس
عوامل موثر در تشدید فشار روانی
عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی
ارزشیابی و آزمونهای پیشرفت تحصیلی
تحقیقات انجام در داخل و خارج
فصل سوم
مقدمه
جامعه
نمونه و نمونه گیری
ابزار جمع آوری اطلاعات
روائی و اعتبار مقایس سنجش احساس فشار روانی
روش تحقیق
یافته های پژوهش

فصل چهارم
جداول
فصل پنجم
نتیجه گیری
پیشنهادات
محددیت ها
منابع

 

منابع و مآخذ

1- آزاد، حسین،(1372)،‌آسیب روانی، تهران، انتشارات بعثت.
2-‌ احمدی، احمد،(1371)، روانشناسی نوجوانان و جوانان ، تهران، انتشارات تومه.
3-‌ پارسا، محمد، (1375)، نظریه‌های یادگیری و آموزشی، انتشارات دانشگاه تربیت معلم.
4-‌ پاول، تروورجی و انرایت، سیمون جی، ترجمه بخشی‌پور رودسری و صبوری مقدم، حسن،(1380)، فشار روانی، اضطراب و راههای مقابله با آن، مشهد، شرکت بهنشر.
5-‌ جعفری مررخه، فرامرز، (1379)، بررسی رابطه بین رضایت از انتخاب رشته تحصیلی با پیشرفت تحصیلی.
6-‌ زندی‌پور، طیبه، (1383)، برنامه‌ریزی تحصیلی و شغلی، تهران، شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
7-‌ ‌‌سالمی، شهلا،( 1375)، بررسی تاثیر پاره‌ای از متغیرهای اجتماعی و اقتصادی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال سوم نظام جدید شهر تهران.
8-‌ سمپوزیم، استرس،(1372)
9-‌ ‌سیف، علی‌اکبر،(1373)، اندازه‌گیری پیشرفت تحصیلی، انتشارت آگاه، تهران
10-‌ ‌شاملو، سعید، (1378)، بهداشت روانی، تهران، انتشارات رشد
11ـ شفیع‌آبادی، عبدالله، (1383)، راهنمائی تحصیلی و شغلی، تهران، انتشارات
12-‌ طالب‌زاده، علیرضا، (1382)، نشریه پیوند، ماهنامه آموزشی پیوند.
13-‌ علیزاده، مریم‌گل، (بهمن 1383)، ماهنامه موفقیت.
14-‌ گروسی، اعظم، (1378)، بررسی رابطه بین اضطراب و پیشرفت تحصیلی.
15-‌ مرتضوی‌زاده، سیدحشمت‌ا..،‌(مهر 1382)، نشریه ماهنامه آموزشی پیوند ، شماره 288
16- مقدم، بدری، (1379)، کاربرد روانشناسی در آموزشگاه (روانشناسی آموزشگاهی )، تهران ، انتشارات سروش.
17-‌ موسویان، میترا،(1374) ترنسندنتال، مدیتیشن و تاثیر آن بر کاهش فشارهای عصبی.
18- نریمانی، محمد، (1382)، اضطراب و راههای مقابله با آن، اردبیل، انتشارات نیک‌آموز.
19-‌ نظری، مرتضی، (1374)، عوامل موفقیت در تحصیل، تهران، انتشارات مدرسه.
20-‌ هیلگارد، واتکینسون،(مترجم براهنی، محمد تقی و همکاران، 1372)، زمینه‌روانشناسی‌جلد 2، انتشارات رشد.‌

 

 

چکیده تحقیق:

 

در این تحقیق به بررسی رابطة بین فشار روانی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه پرداخته‌ایم. نمونة تحقیق 372 نفر ( 191 نفر دختر و 181 پسر ) از دانش‌آموزان مذکور را شامل می‌شود، که در سال تحصیلی 87-86 مشغول به تحصیل بوده‌اند. روش این تحقیق توصیفی و از نوع میدانی بوده و ابزار جمع‌آوری اطلاعات،‌برای متغیر فشار روانی، پرسشنامة اورسولا مارکهام است که احساس فشار روانی را می‌سنجد. برای گردآوری اطلاعات متغیر پیشرفت تحصیلی، ضمن مراجعه به کارنامه‌های تحصیلی دانش‌آموزان درسال تحصیلی87-86 ،  معدل آنان ثبت شده است. داده‌های به دست آمده با استفاده از روشهای آماری تجزیه و تحلیل گردیده و فرضیه‌های تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها حکایت از آن می‌کند که میزان فشار روانی دختران بیشتر از میزان فشار روانی پسران است. همچنین میزان پیشرفت تحصیلی دختران بیشتر از میزان پیشرفت تحصیلی پسران است. ولی رابطه‌ای بین میزان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی دختران دیده نشده، همچنین بین میزان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی پسران رابطة معناداری مشاهده نشده است. اثر متقابل جنس و پایه ‌های تحصیلی بر روی فشار روانی دانش‌آموزان نیز معنی‌دار نیست.

 

بیان مسأله:

 

همه معلمین در طول زندگی حرفه‌ای خود همواره با دانش آموزانی مواجه شده‌اند که علیرغم شروع خوب و مناسب فعالیتهای تحصیلی و کسب مدارج ممتاز و عالی در پایه‌های تحصیلی با افت عملکرد تحصیلی مواجه شده‌اند. و برای کمک به این دسته از دانش‌آموزان، دنبال علت و راهکار می‌گردند. والدین آنها نیز برای جلوگیری از افت هرچه بیشتر آنها طالب راهکارهای عملی هستند. حتی گاهی خود دانش‌آموزان نیز با مراجعه به مشاورین از وضعیت تحصیلی خود رضایت نداشته و ابراز ترس و نگرانی می‌کنند و افت تحصیلی و شکست تحصیلی، مسائل فردی و شخصی زیادی برای یادگیرنده ایجاد می‌کند، مسائلی از قبیل مشکلات عاطفی، روانی مانند استرس. در تحقیق موجود، محقق سعی دارد بداند که آیا رابطه‌ای بین فشار روانی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان ابهر وجود دارد؟ و اگر رابطه‌ای وجود دارد، این رابطه تا چه حد و چگونه است؟

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین فشار روانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه




موضوع مطلب :


دانلود پایان نامه بررسی رابطه بازی های رایانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان در 75 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
هدف پژوهش
فرضیه پژوهش
متغیرهای پژوهش
تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها و مفاهیم
پرخاشگری وسیله ای
پرخشگری خصمانه
تعریف واژه پرخاشگری
نظریه فردیت زدایی1 ، پرخاشگری زیمباردو2
نظریه درون گرایی و برون گرایی آیزنیک ( 1969 )
تعریف واژه نوجوانی ( دکتر حسین لطف آبادی – روانشناسی رشد 2 )
مراحل نوجوانی
1-مرحله اول ، فاصله گرفتن ( 14 – 12 ) سالگی
2-جدایی تدارکاتی ( 15 – 17 )
3-ورود مجدد به مناسبات اجتماعی ( 18 – 20 سالگی )
تخیل خود به جای کاراکترهای بازی خشن
پیشینه و ادبیات تحقیق
یادگیری ( فراگیری ) رفتارهای تجاوزگرانه
نظریه عدم بازداری
نظریه توجیه
1-وضع تحصیلی دانش آموزان پرخاشگر
2-ساخت خانواده دانش آموز پرخاشگر
3- خصوصیات شخصیتی دانش آموزان پرخاشگر عبارتند از
جامعه مورد پژوهش
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار پژوهش
روش آماری مربوط به فرضیه
روش تحقیق
یافته های پژوهش
بحث و نتیجه گیری
محدودیتها و نارسا ئیهای پژوهش
پیشنهادات
منابع و ماخذ

 

منابع و ماخذ

 

1 -  سلحشور- ماندانا، پرخاشگری در کودکان و نوجوانان و روشهای رویایی با آن ص 12-  چاپ اول ، زمستان 78 .

2 -  شاملو – سعید ، روانشناسی شخصیت .

3 -  از سایت اینترنتی  Google .

4 -  کریمی – یوسف ، روانشناسی اجتماعی ، نقش رسانه های گروهی در آموزش پرخاشگری ، ص 213 ، چاپ هشتم ، زمستان 79 .

5 -  لطف آبادی – حسین ، روانشناسی رشد 2 ، روانشناسی دوره نوجوانی ص 11 ، چاپ دهم ، بهار 79 .

6 -  شاملو – سعید ، بهداشت روانی ، چاپ چهاردهم ، تاثیر بازیهای رایانه ای بر بهداشت روانی کودکان و نوجوانان  ، ص 156 .

7 -  نجاتی – حسین ، روانشناسی نوجوانی ، چگونه رفتار با نوجوانی ، ص 88 ، جلد سوم ، چاپ 1380 .

 

چکیده

 

هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان پرخاشگری نوجوانانی است که از بازیهای الکترونیکی و رایانه ای خشن استفاده می کنند . جامعه پژوهشی حاضر را دانش آموزان پسر دوره راهنمایی شهرستان خرمدره تشکیل می دادند .

در این پژوهش با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 50 نفر از دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهرستان خرمدره از دو مدرسه به عنوان نمونه انتخاب شدند و سپس تست پرخاشگری آیزنیک در اختیار آنها قرار داده شد و از آنها خواسته شد که به این سوالات با بلی و خیر پاسخ دهند .

برای آزمودن فرضیه پژوهش ازروش t   مستقل درسطح معنی داری  a = 0/05  استفاده گردید .

نتایج بدست آورده نشان دادند که بین میانگینهای مورد مقایسه تفاوت معنی داری وجود دارد در نتیجه بین استفاده از بازیهای الکترونیکی خشن و پرخاشگری نوجوانان پسر دوره راهنمایی شهرستان خرمدره رابطه معنا داری وجود دارد . بنابراین فرضیه پژوهش تایید می گردد و فرض صفر رد می شود .

 

مقدمه

 

ما اکنون در جامعه متمدن عصر حاضر زندگی می کنیم که در آن خشونت بین افراد از نظر قانونی جرم بحساب می آید و پرخاشگری با دیگران نیز مقابله به مثل آنان را به دنبال می آورد و ممکن است زنجیره ای از اختلافات بعدی را سبب شود ( لطف آبادی ) .

نوجوانی یکی از بحرانی ترین دوران زندگی انسان است که در این دوران با مشکلات فراوانی دست به گریبان است با فرا رسیدن دوران بلوغ مزاج کودکان طوفانی می شود انقلاب و دگرگونی همه جانبه ای در جسم و روان آنان پدید می اید ممکن است پرخاشگر شود یا آرام و ساکت ، تمام جنبه های حیوانی و انسانی که در وجودش نهفته است بر اثر ترشح هورمونهای بلوغ ظاهر و آشکار شود ( آدلر ، 1378 ، ترجمه سروری ) .

در جهان معاصر پیشرفت علوم نه تنها بر سطح زندگی و فضا و محیطی که انسانها در آنجا زندگی می کنند تاثیر گذاشته بلکه قوانین و قواعد حاکم بر ارتباط و تعامل بین انسانها و نگرش آنها را نسبت به خود ، و به دیگران و به جهان تغییر داده است .

چنانچه دنیای نوجوانان نیز از این تغییرات مصون نمانده است و یکی از جلوه های این تغییر و دگرگونی تغییر در نوع سرگرمیها و یا گذراندن اوقات فراغت این قشر از جامعه است که نمود بارز آن را می توان در ظهور و گسترش بازیهای الکترونیکی مشاهده کرد .

به این تربیت با ظهور و گسترش این بازیها ، روز به روز شرکتهای سازنده بازنده بازیهای جدیدتری را به بازار عرضه کرده اند ، به طوری که سال به سال به بهبود و کیفیت دستگاههای ساخته شده افزوده گشته و بازیهای متنوعی نیز ارئه می شد ، و هر بازی ارائه شده نسبت به بازیهای قبلی از درجه و شدت خشونت زیادی برخوردار بود .

ناگهان با افزایش خشونت در این بازیها ، کودکان و نوجوانان بسیاری به سمت اینگونه بازیها گرایش یافتند ، تا زمانیکه امروزه تاثیرات این چنین بازیها در کودکان و نوجوانان تبدیل به ناهنجاری در رفتارها و تعاملات اجتماعی شده است .

بدیهی است که در هزاره جدید خشونت نوجوانان یکی از بزرگترین مسائل رو در روی جوامع است .

لذا روانشناسان و متخصصان معتقدند که این بازیها مانند بسیاری از وسایل دیگر می بایستی تحت نظارت والدین برای کودکان و نوجوانان استفاده شود و استفاده افراطی و بی نظارت بر آنها نیز آثار مخرب و بسیار خطر ناک را در پی خواهد داشت .

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بازی های رایانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان




موضوع مطلب :


دانلود پایان نامه بررسی اثر خطای اتصالی در هادی های CTC در 90 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست

 

فصل اول : آشنایی با مراحل کلی طراحی ترانسفورماتور      
1-1-مقدمه    
1-2-طراحی    
1-3-آزمایش ها   
1-4- محاسبات هسته            
1-5-ساختمان هسته   
فصل دوم : انواع سیم پیچی های ترانسفورماتور و ساختمان آنها   
2-1-مقدمه    
2-2-تعاریف    
2-2-1 سیم پیچی   
2-2-2 فاز ترانسفورماتور            
2-2-3 جزء سیم پیچ   
2-2-4-هادی موازی   
2-2-5 انواع هادی ها   
2-2-6 سیم پیچ با هادی های درهم شده        
2-4-ساختمان سیم پیچ های لایه ای        
فصل سوم : ساختار هادیهای CTC           
3-1-مقدمه    
3-2-معرفی هادی CTC            
3-3- ساختمان هادی    CTC            
3-4- توصیفی از جابجایی Transposition        
3-5-بوبین ساخته شده از هادی CTC        
3-6-ابعاد هادی های CTC با عایق کاغذی        
3-7-بررسی اثر موقعیت خطا در بوبین        
3-7-1 بررسی اثر موقعیت خطا در بوبین با هادی دو قلو      
3-8-مدل مداری هادی CTC            
3-8-1- چگونگی بدست آوردن مقادیر اندوکتانس های هادی CTC  
3-8-2-روش حل مدار در مدلسازی هادی CTC       
3-8-3-بررسی علت عدم تعادل جریان در رشته های موازی   
3-9-نرم افزار CTCFMS            
فصل چهارم : نتایج عددی و تحلیل چند ترانسفورماتور نمونه   
تحلیل خطا در چند ترانسفورماتور نمونه        
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات        
5-1-نتایج کلی بدست آمده از پروژه        
5-2-پیشنهادات   
مراجع     

 

مراجع:

 

[1] S.V. Kulvarni, S.A. Kaparde, “Transformer Engineering Design and Practice” Marcel Deker, New York, 2004

[2] S.Rao, “Power Transformers and Specials Transformers – Principles and Practice” 3rd edition, Khanna Publisher, Dehli, 2004

[3]محمدرضا مشکوه الدینی “ترانسفورماتورهای قدرت” انتشارات دانشگاه صنعت آب و برق  1385

[4] Girgis, R.S, Ed G.te Nyenhuis ” Experimental Invstigation on effect of Core

Production Attributies” IEEE transaction on Power Delivery, Vol. 13, No. 2, Apr 1998

[5] E. Rahimpour, “ Modeling of Transformer Winding in order to Detect of Mechanical Deformation, Ph.D. Desertion, ECE Department, University of Tehran, Iran, April 2002

[6] S.E. Zochol et al, “ Transformer modeling as applied to differential protection “ Schweitzer Engineering Laboratories, Inc. , 2004

[7] خلیل ولی پور “مدلسازی و شبیه سازی مشروح حالت گذرای ترانسفورماتور خشک” رساله دکتری، دانشکده مهندسی برق، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، 1386

1-1-مقدمه

طراحی ترانسفورماتور یعنی آماده سازی نقشه‌های اجرایی ترانسفورماتور اولین گام در ساخت آن است.

 برای شروع کار محاسبه و طراحی حداقل مشخصات زیر باید ارائه شود:

-         قدرت نامی ترانسفورماتور

-         ولتاژهای فشار قوی و ضعیف و گروه برداری

-         امپدانس اتصال کوتاه، تلفات بی باری و بارداری

-         ارتفاع،  دما، درصد رطوبت نسبی و آلودگی محیط نصب

-         استانداردها

در بعضی مواقع پاره‌ای مشخصات ویژه نیز اعمال می‌نمایند به عنوان مثال محدودیت در چگالی شار یا چگالی جریان و یا محدودیت در ابعاد فیزیکی ترانسفورماتور. پس از دریافت اطلاعت و بر اساس مدارک موجود قسمت فعال ترانسفورماتور شامل سیم پیچیها، هسته و مواد عایقی محاسبه می‌وند.

مدارک و استانداردهای مورد استفاده دیگر عبارتند از VDE و DIN و IEC.

ترانسفورماتور طراحی شده را می‌توان به دو گروه نرمال و ویژه تقسیم کرد:

-    منظور از ترانسفورماتور نرمال ترانسفورماتور هایی می‌باشند که به طور گسترده در شبکه توزیع مصرف دارند و بدین جهت به طور گسترده تولید می‌شوند . ترانسفورماتورهای 200kVA و 100 50 و 25 ، گروه برداری Yzn5 و نسبت ولتاژی 20kV4%/0.4kV

-         ترانسهای ویژه دارای شرایط خاصی هستند که توسط مشتری ارائه می‌شوند و تولیدی محدود دارند.

ترانسفورماتور های توزیع عموماً دارای سیستم خنک کنندگی ONAN و Tap changer به صورت Off Load می‌باشند که برای ردیف‌ 20 کیلوولت، سه پله و برای ردیف 30 کیلو ولت، پنج پله می‌باشند.

1-2-طراحی

طراحی ترانسفورماتور یعنی اجرای محاسبات مکانیکی جهت دفع حرارت ناشی از تلفات و هم چنین آماده سازی نقشه‌های مکانیکی ترانسفورماتور. مراحل مختلف این کار عبارتند از:

-         طراحی هسته

-         طراحی ابعاد برد شامل انتخاب نبشی‌ها یا تسمه‌های مناسب

-         طراحی ساختمان جمعی سیم پیچیها

-    سیم بندیهای فشار قوی و فشار ضعیف (در فشار ضعیف انتخاب شینه‌های انعطاف پذیر در توانهای بالا، خمکاری تسمه‌های خروجی از بوبین جهت تعیین ارتفاع، مهار تسمه‌ها با استفاده از بستهای چوبی، تعیین حداقل فاصله تا مرکز بوشینگها و در فشار قوی با توجه به گروه برداری تعیین قطر و طول سیمهای اتصال دهنده فازها جهت ایجاد گروه برداری مناسب، انتخاب کلید تنظیم ولتاژ)

-         طراحی در پوش با توجه به ابعاد و سوراخکاری برد

-         طراحی مخزن شامل محاسبات مکانیکی جهت محاسبه تعداد، عمق، گام و ارتفاع و رله‌ها

دانلود پایان نامه بررسی اثر خطای اتصالی در هادی های CTC




موضوع مطلب :


دانلود پایان نامه بررسی عوامل مؤثر در پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی دخترانه در 101 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست مطالب



چکیده 
فصل اول: بیان مسأله
1-1 مقدمه
1-2 بیان مسئله
1-3 اهمیت وضرورت انتخاب موضوع
1-4 اهداف پژوهشی
1-5 فریضه پژوهشی
فصل دوم:پیشینه تحقیق
2-1پیشینه تحقیق
2-3 انواع مسائل و مشکلات نوجوانان
2-5 پیشینه تحقیق در ایران
2-7 تحقیقات انجام گرفته در خارج از ایران
2-8 تعریف واژه پرخاشگری
2-9 نظریه های مربوط به پرخاشگری
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
1-3 روشهای آماری
3-3 تعاریف عملیاتی متغیرها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 یافته های پژوهشی
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1 بحث در باره یافته ها
5-2 نتیجه گیری
5-5 پیشنهادات
پیوست
منابع
ضمایم
پرسشنامه
پرسشنامه پرخاشگری آیزنک


چکیده


در این تحقیق عوامل مؤثر در پرخاشگری نوجوانان و نقش آنها در روابط اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است.با توجه به اهمیت موضوع پرخاشگری مخصوصا در نوجوانان که می تواند سدی در راه تحصیل ،تربیت و حتی زندگی سالم آینده انان باشد و این که اعمال و رفتار دانش آموزان پرخاشگر موجب آزار و اذیت خود و هم دیگر دانش آموزان می شود و این مضوع در روابط اجتماعی آنها تاثیر گذار است.
اهداف این پژوهش عبارتند از بررسی کلی نظریات ارائه شده در مورد علل پرخاشگری
– بررسی عواملی که در پرخاشگری مؤثرند و تلاش در جهت رفع این عوامل
– ارائه شیوه پیشگیری برای دانش آموزان که رفتار پرخاشگرانه دارند
جامعه آماری در این پژوهش عبارت است از کلیه دانش آموزان دفتر مقطع راهنمایی تحصیلی ناحیه 2 شهر زنجان می باشد که از میان سه مدرسه راهنمایی دخترانه 50 نفر از دانش آموزان به صورت نمونه گیری تصادفی ساده (قرعه کشی اسامی )انتخاب شده اند.
ابزار گردآوری اطلاعات تست استاندارد شده آیزنک و نیز پرسشنامه محقق ساخته است که در یک نمونه آزمایشی 50 نفره اجرا و اعتبار آن با نرم افزارهای زیر برآورد شد:
Alpha 9% – spss
روشهای آماری به کار گرفته شده تجزیه و تحلیل از آمار استنباطی مجذور کا می باشد.
یافته های پژوهشی نشان می دهد که عوامل متعددی باعث بروز پرخاشگری می باشند.
نقش خانواده یکی از نفش های غیر قابل انکار می باشد.تبعیض،رفتارهای تند و خشن و اختلاف والدین ،وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده ها عوامل مهم در بروز پرخاشگری دانش آموزان می باشند.مهم ترین پیشنهادات در خصوص پرخاشگری در این تحقیق دادن شخصیت مثبت و منطقی به کودکان و عدم تحقیر و تمسخر آنان بخصوص در حضور دیگران می باشد.

دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر در پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی دخترانه




موضوع مطلب :


دانلود پایان نامه بررسی تاثیر آموزشهای مهد کودک بر رشد مفهوم سازی کودکان در 81 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست مطالب

فصل اول ( معرفی پژوهش )
الف : مقدمه
ب : بیان مسئله و سوالهای پژوهش
ج : هدف پژوهش
د : اهمیت پژوهش
ه : فرضیه پژهش
تعریف عملیاتی واژها
فصل دوم ( پیشینه تحقیق )
الف : پیشینه آموزش و پرورش پیش از دبستان در داخل و خارج از ایران
رشد شناختی
نظریه های شکل گیری مفهوم
1الف– نظریه همخوانی گرایی محرک – پاسخ
ب – نظریه برونر
نظریه مفاهیم طبیعی
نظریه پیاژه
نظریه ویگوستکی
بررسی آزمایشگاهی صورت بندی مفهوم ( مراحل رشد تفکر مفهومی )
ابزار شکل گیری مفهوم
1 – روشهای مبتنی بر مقایسه و تفکیک
2 – روشهای مبتنی بر اصول طبقه بندی
3 – روش تشکیل مفاهیم ساختگی
مروری بر مطالعات گذشته
1 – تاثیر تجارب فرهنگی و شخصی در رشد مفهومی
2 – تفاوت های فردی در شکل گیری مفهوم و نقش فرهنگ و آموزش در آن
3 – تحقیق بین فرهنگی در رشد شناخت
4 – تاثیر تعامل بزرگسالان با کودک در رشد شناخت
نقش جنسیت در توانائیهای شناختی
تفاوتهای فردی بین دو جنس در رابطه با شکل گیری مفهوم
کودکستان محیطی برای آموزش و مشاهده
? آموزش مستقیم و غیر مستقیم در کودکستان ها
? ویژگیهای کودکان در دوره کودکستان ( 3 تا 6 سالگی )
? سپردن کودک به کودکستان از نظر رشد اجتماعی
? کودکستان و فواید آن
? نقش پیش از دبستان در آموزش و پرورش قرن 21
? واقعیت های فراموش شده دوره پیش از دبستان
فصل سوم ( روش پژوهش )
الف : روش پژوهش
ب : نوع پژوهش
ج : جمعیت آماری پژوهش
د : نمونه و شیوه نمونه گیری
1 – ابزار پژوهش
1-1- آزمون شکل گیری مفهوم ویگوستکی
1-2- نحوه اجرا و دستورالعمل آزمون
1-3- پرسشنامه تحقیق
2 – روش تحلیل داده ها
فصل چهارم :
نتایج پژوهش
فصل پنجم :
الف : خلاصه نتایج
ب : تعیین و تفسیر نتایج
ج : محدودیت ها و پیشنهادهای پژوهش
فهرست منابع

 

فهرست منابع :

 

1- الهیاری ، عباسعلی و همکاران – اصول و مبانی آموزش در مراکز پیش دبستانی ، 1380

2- بیلر ، رابرت – کاربرد روان شناسی در آموزش – ترجمه پروین کدیور – جلد دوم ، چاپ ششم . 1927

3- بیلر ، رابرت – کاربرد روان شناسی در آموزش – ترجمه پروین کدیور – جلد اول ، چاپ ششم . 1927

4 – بازاللهی ، محمد – مدیریت مراکز پیش از دبستان – چاپ اول ، 1381

5 – بهادران ، حمید رضا – واقعیت های فراموش شده دوره پیش دبستانی – جام جم – جمعه

1380/2/18 .

6 – برقک ، رحیم – الگوی پیشنهادی برای آموزش در مراکز پیش دبستانی و آمادگی ، 1372 .

7  - پارسا ، محمد – روانشناسی تربیتی – انتشارات بعثت – چاپ دوم ، زمستان 1371 .

8 -  پارسا ، محمد – روانشناسی یادگیری – انتشارات سخن – 1347 .

9 – ترکمان ، منوچهر – هفت گفتار درباره آموزش قبل از دبستان ( دفتر اول ، دوم ) – دفتر تحقیقات و تالیف کتاب درسی آموزش و پرورش ، 1369 .

10 – دلاور ، علی – احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی – انتشارات رشد – چاپ دوم 1376  .

11 – دلاور ، علی – روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی – نشر ویرایش – چاپ هشتم ، 1379 .

12- دانش ، عصمت – آزمون شکل گیری مفهوم – دانشنامه کارشناسی ارشد دوره چهارم کارشناسی ارشد . انیستیتو روان پزشکی .

13- دادستان ، پریرخ – آموزش و پرورش و تاخیر کودکان ایرانی – گردآورنده مهین توکلی – روانشناسی امروز – شماره 10 – شهریور 1380 .

14 – رستگاری ، تمنا – نقش پیش از دبستان در آموزش و پرورش قرن 21- مشاور خانواده ، روانشناسی امروز – اسفند 80  و فروردین 1381 .

15 – سولسو ، رابرت – روانشناسی شناختی – ترجمه فرهاد ماهر ، تهران – انتشارات رشد ، 1371 .

16 – علاقه بند ، علی – اصول مدیریت آموزشی – دانشگاه پیام نور ، 1379 .

17 – فیض ، جواد – رفتارمن با کودک من – انتشارات صنوبر ، چاپ دوم 1370 .

18 – کانل ، و . ف – تاریخ آموزش و پرورش قرن 20 – ترجمه حسن افشار – نشر مرکز – چاپ اول 1378 .

19 – کریمی ، یوسف – روانشناسی اجتماعی آموزش و پرورش – نشر ویرایش ، چاپ اول ، اسفند 1373 .

20 – لاندرت ، کاترین – آموزش و یادگیری در دوران پیش از دبستان – ترجمه و تخلیص ناصرقلی ابوالحسنی ، عقران – انتشارات آینده ، 1370 .

21 – موسوی ، علی محمد – بررسی شکل گیری مفهوم در کودکان طبیعی  7 تا  15 ساله – کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی – دانشگاه تربیت مدرس ، 1369 .

22 – مفیدی ، فرخنده – آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستان – دانشگاه پیام نور – 1370?

23 – میرهادی ، توران – کتاب کار مربی کودک ( برنامه سالانه مربی در مهدکودک و کودکستان)، انتشارات آگاه چاپ ششم زمستان 1372 .

24 – ویگوتسکی ، ل . س – اندیشه و زبان – ترجمه احمد صبوری – چاپ اول ، 1361 .

25 – هرنیگتون ، ای میویس – پارک ، راس دی – روانشناسی کودک از دیدگاه معاصر – ترجمه جواد طهوریان و همکاران – انتشارات آستان قدس رضوی – جدول اول – چاپ اول  1373 .

26 – هفت گفتار درباره آموزش و پرورش پیش از دبستان ( دفتر اول ) – تدوین گروه آموزش قبل از دبستان – دفتر تحقیقات و برنامه ریزی – تهران ، وزارت آموزش و پرورش  1368 .

چکیده پژوهش :

این پژوهش به منظور بررسی تاثیر آموزشهای مهد کودک بر رشد مفهوم سازی کودکانی است که قبل از ورود به مدرسه دوره مهدکودک و پیش دبستانی را طی کرده اند .

برای نمونه برداری از بین کل دانش آموزان شهر تهران ، تعداد 30 نفر در مقطع تحصیلی اول ، دوم ، سوم دبستان به طور تصادفی خوشه ای گزینش شدند که از این تعداد نیمی پسر و نیمی دختر بودند .

فرضیه های اساسی این پژوهش عبارت بودند از :

-         کودکانی که از آموزشهای مهد کودک برخوردار هستند رشد مفهوم سازی آنها بیش از کودکانی است که آموزشهای مهد کودک استفاده نکرده اند.

-         آموزشهای مهد کودک ، مفهوم سازی کودکان را افزایش می دهد .

ابزار پژوهش، آزمون شکل گیری مفهوم ویگوستکی بود : که پس از اجرای آزمون نمره گذاری داده های حاصل از پژوهش ب آزمون t مستقل و روش آنالیز واریانس دو متغییر مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت که در این بررسی فرضیه های پژوهش تایید شدند : یعنی کودکانی که مهد کودک رفته و آموزش دیده اند در رشد مفهوم سازی با کودکانی که مهد کودک نرفته اند تفاوت معنا داری دارند و آموزش رشد مفهوم سازی را در کودکان افزایش می دهد.

افزون بر موارد گفته شده نتیجه گیری شد که ، رشد مفهوم سازی کودکان و عملکرد بالای آنها در انجام آزمون با عامل تحصیلات والدین ارتباط معنا داری ندارد .

بین تعداد فرزندان خانواده و توانایی کودکان در انجام آزمون ارتباط معناداری وجود ندارد .

رشد مفهوم سازی بین کودکان دختر وپسر تفاوتی ندارد اما بین کودکان آموزش دیده و آموزش ندیده تفاوت معنا دار است .

الف : مقدمه

اگر بخواهیم در قرن 21 که قدرت کشورها در نیروی انسانی آنها نهفته است ، به پیشرفت همه جانبه در زمینه های فردی، اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، علمی و فرهنگی نایل شویم ، به شخصیت های رشد یافته، انسانهای متفکر و دست های ماهر و توانا نیازمندیم : و چنین شخصیت هایی به جهت بالندگی همه جانبه باید تربیت شوند . انسان از بدو تولد تا شش ، هفت سالگی حساس ترین و مهمترین مراحل رشد خود را طی می کند . پژوهش ها نشان داده اند که اگر در این مرحله رشد، نسبت به کودک از نظر جسمی، روانی و تربیتی غفلت و کوتاهی بشود در مراحل بعد جبران آن مشکل است. این سالها مرحله شکل گیری شخصیت است که با حساسیت زیاد کودک نسبت به پیرامون خود مشخص می شود و زمان آموزش قبل از دبستان است. نفوذ و تاثیر این دوره می تواند دائمی باشد .

با توجه به افت تحصیلی بالا به خصوص در میان کودکان خانواده های کم درآمد و آنان که مشکلات خانوادگی دارند می توان اهمیت وارد کردن کودکان به جریان آموزش در سنین خردسالی  را درک کرد ( تدوین گروه آموزش قبل از دبستان دفتر تحقیقات و برنامه ریزی ، 1368 ) .

ثابت شده است ، کودکانی که مراکز پیش از دبستان را طی کرده اند ، آسانتر از کودکانی که از این امتیاز محروم بوده اند وارد دبستان و مراحل بعدی تحصیل می شوند. بنابراین این گذراندن دوره پیش از دبستان عامل مهمی در موفقیت تحصیلی به حساب می آید .

هرگاه مراکز پیش از دبستان نظیر مهدکودک ها و یا کودکستان ها دارای برنامه های با کیفیت بالا باشند کمکی ضروری برای خانواده ها در دنیای امروز به حساب می آیند ( بازاللهی ، 1381 ) .

لذا ارائه برنامه هایی که کودکان را به جهت رشد بهتر آنان یاری رساند، در برنامه های مراکز قبل از دبستان الزامی است .

از این نظر، بررسی تاثیر آموزشهای مهدکودک بر رشد مفهوم سازی کودکان به عنوان اصلی پژوهش حاضر است .

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر آموزشهای مهد کودک بر رشد مفهوم سازی کودکان




موضوع مطلب :


مقاله کم‏رویى علل پیدایش و راههاى درمان آن در 64 صفحه word قابل ویرایش

 

مقدمه:

 

انسان‏اصالتاموجودى‏است اجتماعى و نیازمند برقرارى ارتباط با دیگران. بسیارى از نیازهاى عالیه انسان و شکوفا شدن استعدادها و خلاقیت‏هایش فقط از طریق تعامل‏بین فردى و ارتباطات اجتماعى ارضا مى‏گردد. در واقع،خودشناسى، برقرارى ارتباط مؤثر و متقابل با دیگران‏و پذیرش مسؤولیت اجتماعى از اهداف اساسى همه نظام‏هاى تربیتى است. در دنیاى پیچیده امروز، یعنى در عصر ارتباطات حضور فعال فرهنگى و احاطه بر زنجیره علوم، فنون و تکنولوژى برتر انکارناپذیر است.

در هر جامعه‏اى درصد قابل توجهى از کودکان، نوجوانان و بزرگ‏سالان بدون آن‏که تمایلى داشته باشند، ناخواسته خود را در حصارى از کم‏رویى محبوس و زندانى مى‏کنند و شخصیت واقعى و قابلیت‏هاى ارزشمند ایشان در پس توده‏اى از ابرهاى تیره کم‏رویى ناشناخته مى‏ماند.

چه بسیار دانش‏آموزان، دانشجویان، کارمندان، کارگران و... هوشمند و خلاقى که در مدارس، دانشگاه‏ها، ادارات، کارخانجات و... فقط به دلیل کم‏رویى و ناتوانى اجتماعى، همواره از نظر پیشرفت تحصیلى و شغلى و قدرت خلاقیت و نوآورى نمره کم‏ترى عایدشان مى‏شود; چرا که کم‏رویى یک مانع جدى براى رشد قابلیت‏ها و خلاقیت‏هاى فردى است.

پدیده کم‏رویى در بین بزرگ‏سالان و افراد مسن بسیار پیچیده‏تر از جوانان است و چنین پیچیدگى روانى ممکن است در اغلب موارد نیازهاى درونى، تمایلات، انگیزه‏ها، قابلیت‏ها، فرصت‏ها، هدف‏ها و برنامه شغلى، حرفه‏اى و اجتماعى جوانان ایشان را به طور جدى متاثر و دگرگون کند.

پرداختن به پدیده کم‏رویى و بررسى مبانى روان‏شناختى آن از این‏رو حائز اهمیت است که تقریبا همه ما به‏گونه‏اى تجاربى از کم‏رویى را در موقعیت‏هاى مختلف داشته‏ایم. اما نکته مهم‏تراین است که بعضى‏ها درهمه‏شرایطوموقعیت‏هاى اجتماعى به کم‏رویى قابل توجهى دچار مى‏شوند. بنابراین مى‏توان گفت که اکثر قریب به اتفاق مردم در مواردى از زندگى اجتماعى خود به گونه‏اى دچار کم‏رویى شده‏اند. اما پدیده کم‏رویى داراى درجات مختلفى است:

- بعضى‏ها صرفا در مواقع و موقعیت‏هاى خاص دچار کم‏رویى مى‏شوند;

- بعضى‏ها در برخى از مواقع و موقعیت‏ها دچار کم‏رویى مى‏شوند;

- بعضى‏ها در غالب مواقع و موقعیت‏ها دچار کم رویى مى‏شوند;

- بعضى از کودکان، نوجوانان و بزرگ‏سالان که شمارشان نیز قابل ملاحظه است، تقریبا در همه موقعیت‏هاى اجتماعى دچار کم‏رویى مى‏شوند.

روندتحولات اجتماعى گویاى این حقیقت است که مساله کم‏رویى غالبا با گذشت زمان، فشردگى و پیچیدگى روابط بین فردى وتشدیدفشارهاى‏اجتماعى، رقابت‏ها، گوشه‏گیرى‏ها، تکروى‏ها، عزلت گزینى‏ها و تنهایى‏ها گسترده‏تر و شدیدتر مى‏شود و درصد بیش‏ترى از جوانان و بزرگ‏سالان را فرا مى‏گیرد که مى‏تواند به تدریج‏به صورت نوعى بیمارى روانى درآید. مگر این‏که بتوانیم با تشخیص سریع و استفاده از روش‏هاى تربیتى و درمانى مناسب و مؤثر از گسترش و تشدید آن جلوگیرى کنیم.

کم‏رویى چیست؟

یکی از تعاریف کمرویی ـمشکل پیدا کردن در برقراری یک ارتباط خوب با اطرافیان است.
برای برخی از افراد مشکلاتی که کم رویی پدید میاوردممکن است باعث ایجاد ناراحتی های جسمی ـنگرانی و اضطراب باشد.در هر موقعیتی ـخجالتی بودن میتواند اثرات سویی بر روابط فرد بگذارد.یکی دیگر از مشکلات افراد خجالتی این است که در شرایط خاص نمی توانند به راحتی تصمیم بگیرند.دکتر فیلیپ زیمباردو یکی از پیشگامان مطالعه در مورد کمرویی می گوید :برخی افراد مهارتهای اجتماعی لازم را برای برقرارسازی ارتباطات انسانی ندارند.این افراد نمیدانند که چگونه باید یک مکالمه را اغاز نمایند و یا چگونه سوالی را در کلاس مطرح کنند.

 

کم‏رویى یک توجه غیر عادى همراه با ترس به خویشتن است که در یک موقعیت اجتماعى ظاهر مى‏شود و در نتیجه آن، فرد دچارنوعى اختلال در رفتار و عضلات بدنى شده و شرایط عاطفى و شناختى‏اش متاثر مى‏گردد. یعنى زمینه بروز رفتارهاى خام و ناسنجیده و عکس‏العمل‏هاى نامناسب در وى فراهم مى‏شود. به دیگر سخن پدیده کم‏رویى به وجود مشکل در برخوردهاى اجتماعى و رفتارها و احساس‏هاى آزار دهنده شخصى مربوط مى‏شود که همواره به صورت یک ناتوانى یا معلولیت اجتماعى ظاهر مى‏گردد. به کلام ساده کم‏رویى یعنى: «خود توجهى‏» فوق‏العاده و ترس از مواجه شدن با دیگران. زیرا کم‏رویى نوعى ترس یا اضطراب اجتماعى است که در آن فرد از مواجه شدن با افراد ناآشنا و ارتباطات اجتماعى گریز دارد. 

دانلود پایان نامه بررسی علل پیدایش کم‏رویى و راههاى درمان آن




موضوع مطلب :


مقاله مفاهیم پایه فناوری اطلاعات عوامل موثر بر توسعه آن و مقایسه آن با فناوری مولد در 52 صفحه و با فرمت ورد و قابل ویرایش

 

حلاصه مقاله

انجمن فنّاوری اطلاعات امریکا: زمینه‌های کاری درIT را در محدودة مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، مدیریت وپشتیبانی ازسیستمهــــای مبتنی بر کامپیوتر تعریف می‌کند.

فناوری اطلاعات شامل دو مؤلفه است:
الف ـ فناوری ‏Technology
ب ـ اطلاعات Information 
فناوری ( تکنولوژی) چیست ؟
فنّاوری عبارت است ازمجموعه‌ای ازفرایندهـــا، روشها، فنون، ابزار، تجهیزات، ماشین آلات و مهارتهایی که توسط آنها کالایی ساخته می شود یا خدمتی ارائه می گردد 
• فنّاوری عبارت است ازکاربرد علوم درصنایع با استفاده از رویه‌ها ومطالعات منظم وجهت‌دار. 
• علم با مطالعه طبیعت به بررسی رفتارهای طبیعی و فیزیکی می‌پردازد و بدنبال کشف پدیده‌هـــا است در حالیکه فنّاوری، با بکار گیری ایده‌هـــا و دستاوردهای علمی خدمات و کالای مورد نیاز بشر را ارائه می کند. 
• فناوری عامل تبدیل منابع طبیعی، سرمایه و نیروی انسانی به کالا و خدمات است که عناصرمتشکله یا ارکان آن عبارت است از: سخت‌افزار، انسان افزار یا نیروی انسانی متخصص، فناوری متبلور در اسناد و مدارک یا اطلاعات، سازمانها یا نهاد افزار.“

اطلاعات چیست؟
تعاریف متعددی از اطلاعات وجود دارد (تعاریف مبتنی بر معنا (معنا شناختی) و تعاریف مبتنی بر کمیت)

 

فهرست مقاله 

 

فناوری اطلاعات چیست؟ و شامل چه زمینه هایی می‌شود؟ 

زمینه های مرتبط با فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات زمینه هاورشته های متعددی را دربر می گیرد که برخی از آنها کاملا نو است از جمله:
• پایگاههای داده 
• سیستم های مبتنی بر وب
• سیستم های عامل
• مدلسازی و شبیه سازی
• تجارت الکترونیکی
• پول الکترونیکی
• دورا عملیات 
• روشهای خبره و هوشمند
• مهندسی اینترنت
• شناسایی الگو
• افزارهای چند رسانه ای
• واقعیت مجازی
• دولت الکترونیکی 
• توسعه محیطهای مجازی 
• دورا تولید(دورا ساخت)
• دورا ربات
• مدیریت دانش
• مدیریت الکترونیکی
• سازمانهای مجازی
• دورا پزشکی
• دورا جراحی
• انتقال حس
• دورا کنترل
• نشر الکترونیکی
• کلاسهای مجازی 
• آزمایشگاه مجازی 
• دانشگاه مجازی 
• اقتصاد دیجیتالی 
• محاسبات کوانتومی 
• تفکر خلاق 
• کتابخانه دیجیتال
• نظریه اطلاعات
• امنیت اطلاعات
• تمدن اطلاعاتی
• فرهنگ اطلاعات 

دانلود مقاله مفاهیم پایه فناوری اطلاعات عوامل موثر بر توسعه آن و مقایسه آن با فناوری مولد




موضوع مطلب :


<   1   2   3   4   5   >>   >