سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
درباره وبلاگ

دی ال ایکس کو : مرجع دانلود فایل
لوگو
دی ال ایکس کو : مرجع دانلود فایل
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 22
  • بازدید دیروز: 39
  • کل بازدیدها: 314455



فایل و پروژه دانشجویی
دی ال ایکس کو : مرجع دانلود فایل
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

پایان نامه بررسی ظهور منجی عالم در ادیان مختلف و اسلام در  130 صفحه ورد قابل ویرایش


بخشی از متن :


مسأله ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) در آخرالزمان و پایان دادن به ظلم و ستمها از مسائل  اساسی ادیان و اسلام است، و تمامی ادیان و مذاهب گوناگونی که در روی کره زمین حکومت می کنند، وقوع حتمی و قطعی آن را خبر داده اند.

 

بر اساس تعالیم انبیا و نویدهای کتب آسمانی، علیرغم عوامل بدبینی بیشماری که نسبت به آینده بشر در جهان دیده می شود، اوضاع کنونی جهان قابل دوام نیست، و دیر یا زود گردونه زمان به نفع محرومان خواهد چرخید، و چهره جهان دگرگون خواهد شد، و مفاسد اجتماعی و کشمکشهای کنونی جای خود را به آرامش و امنیت خواهد داد. مطابق وعده های انبیا و نویدهای کتب آسمانی، چشم انداز آینده جهان و سرنوشت بشر روشن است.

 

نگاهی کوتاه به کتابهای مذهبی اهل ادیان این امر را به خوبی نشان می‎دهد که وقتی جهان دچار فتنه و آشوب گردد و آتش ظلم و بیدادگری همه جهان را فراگیرد،
 و جنگهای خانمان سوز و ویرانگر مردمان جهان را به ستوه آورد و زمامداران جهان از اداره امور کشورها عاجز و ناتوان گردند و برای خاموش کردن آتش فتنه ها و جنگها راه چاره ای نیابند، در چنین موقعیت حساس و بحرانی یک مصلح بزرگ جهانی، با اتکا به قدرت لایزال الهی قیام خواهد کرد ، و به یک اصلاح عمومی در تمام جهان دست خواهد زد و زورگویان، زورمداران و قدرت طلبان افسار گسیخته عالم را سر جای خود خواهد نشاند و به همه بدبختیها و تیره روزی ها و گرفتاری های بشریت خاتمه خواهد داد.

 

خوشبختانه هنگامی که به ادیان آسمانی مراجعه می کنیم، کتب آسمانی را سراسر مملو از امید، و سرشار از نویدهای بهروزی و وعده های ظهور آن «مصلح جهانی» می بینیم، و شاید برای برخی کمی تعجب آور باشد که در تمام ادیان و مذاهب بزرگ جهان، اعم از سنی، کلیمی، مسیحی، یهودی و آیین مبین اسلام … از مصلحی که در پایان جهان ظهور خواهد کرد و به جنایتها و خیانتهای انسانها خاتمه خواهد داد و شالوده حکومت واحد جهانی را، بر اساس عدالت و آزادی بنیان خواهد نهاد، گفتگو شده و برتر و بالاتر از همه، نوید ظهور آن مصلح بزرگ جهان، به خصوص در اسلام و قرآن نیز، به صورتی جامع‌تر، کامل تر، عمیق تر و جدی تر، مطرح شده است.

 

و جای بسی خرسندی است که اکثریت قریب به اتفاق نویدهایی که در رابطه با ظهور «مصلح بزرگ جهانی» در کتابهای آسمانی آمده است- اگر نگوییم همه آنها- تنها با وجود مقدس مهدی موعود (علیه السلام)، آخرین بازمانده حجت الهی از امامان معصوم شیعه مطابقت دارد.

 

آری خواننده عزیز! نویدهای مصلح بزرگ جهانی و بشارت ظهور مبارک حضرت مهدی (علیه السلام) علاوه بر قرآن مجید در تمام کتب مذهبی اهل ادیان مانند : کتاب زند، کتاب جاماسب، کتاب شاکمونی، کتاب جوک، کتاب دید براهمه، کتاب باسک، کتاب پاتیکل، کتاب دادنگ، کتاب ضفینای نبی، کتاب اشعیاء، کتاب وحی کودک، کتاب حکی نبی، کتاب مکاشفات یوحنای لاهوتی، کتاب دانیال نبی، انجیل متی، انجیل لوقا، انجیل مرقس، و سایر کتابها و الواح ذکر شده، و در همه این کتابها نویدها و بشارتهای ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) به عبارات و مضامینی که همه اصالت و حقیقت «مهدویت» را تایید می کنند، و آن را یک عقیده عمومی مشترک بین همه امتها و ملتها می دانند، به روشنی بیان شده است.

 

اگر چه غیر از قرآن مجید، همه کتابهای دیگر آسمانی مورد دستبرد و تحریف قرار گرفته است، ولی باز هم مطالبی در آنها دیده می‎شود که از دستبرد دگران مصون مانده، و در آنها عبارات و جملاتی از آمدن «مصلح جهانی» به چشم می خورد.

 

جالب توجه این که : در تمام کتابهای مقدسی که در میان اهل ادیان، به عنوان کتابهای آسمانی شناخته شده و آورندگان آن کتابها به عنوان پیامبر، شناخته می شوند، تصریحات زیادی به «مهدی موعود» شده است.

 

هر چند که ما این کتابها را به عنوان «کتاب آسمانی» نمی دانیم، و یقین نداریم که آورندگان آنها پیامبر بوده اند، بلکه معتقدیم که آنها یا «پیامبر» بوده اند، یا این مطالب را از کتابها و تعلیم پیامبران گذشته اقتباس کرده اند، ولی شگفت آور است که در برخی از این کتابها، بعضی از القاب خاص و اسامی مبارک حضرت مهدی (علیه السلام) و حتی سلسله «نسبی» آن حضرت و این که وی از سلاله پاک پیغمبر آخر الزمان، و از فرزندان دختر آن پیغمبر، و آخرین جانشین آن حضرت است، نیز مشخص گردیده است.

 

اینکه برای اثبات این مدعا قسمتی از نویدها و بشارتهای ظهور مهدی موعود (علیه السلام) را که در کتب مذهبی اهل ادیان آمده است، از کتب مقدسه هندیان، یهودیان، مسیحیان، زرتشتیان و سایر کتابهایی که در میان پیروان خود به عنوان کتاب آسمانی شناخته شده، نقل می کنیم، تا اصالت مسأله «مهدویت» و جهانی بودن اعتقاد به ظهور مبارک حضرت مهدی (علیه السلام) به خوبی روشن شود.

 


دانلود پایان نامه بررسی ظهور منجی عالم در ادیان مختلف و اسلام




موضوع مطلب :


شنبه 94 اسفند 29 :: 11:7 عصر ::  نویسنده : محسن گروسی

پایان نامه طرحی‌ نوین در ساخت اسکله های شناور در 90 صفحه ورد قابل ویرایش


مقدمه

 

اسکله ها تأسیساتی می باشند که به منظور پهلوگیری کشتی جهت انجام بارگیری یا تخلیه کالاها و یا به منظور سوار و پیاده نمودن مسافرین مورد استفاده قرار می‌گیرند انواع مختلفی از این نوع تأسیسات وجود دارد که برحسب نوع استفاده و مصالح مختلف طبقه بندی می شوند تأسیسات پهلوگیری علاوه بر ایجاد تکیه گاه برای پهلوگیری ممکن است برای مهاربندی کشتی ها تامین رابطه بین کشتی و خشکی و درنهایت به عنوان دیوار حائل نیز به کار روند. چنانچه سازه پهلوگیر همه وظایف اشاره شده در بالا را  دارا باشد آن را اصطلاحاً اسکله دیوار ساحلی (Quary wall) گویند و عمدتاً به صورت ثقلی طراحی می شود اگر علاوه بر نقش پهلوگیری به منظور مهاربندی و تأمین رابطه بین خشکی و کشتی مورد استفاده قرار گیرد آن را اسکله جدا از ساحل (wharf) می نامند و ممکن است از نوع ثقلی، شمع و عرشه و غیره باشد. ممکن است سازه فقط نقش مهاربندی را داشته باشد و درآن صورت یا به صورت شناور (عمدتاً برای کشتی های حمل نفت که در آبهای عمیق پلهو می گیرند (Mooring Buoy) و یاثابت می باشد که اصطلاحاً ستون مهاربند یا دولفین (Dolphin) به آنها اطلاق می شود.

 

اسکه شناور :

 

این نوع اسکله همانطور که از نام آن مشهود است به صورت شناور بوده و برای مناطقی که تغییرات جزر و مد درآنها زیاد است کارآیی مطلوبی دارد همچنین درصورتیکه عمق بستر درپای اسکله زیاد باشد و یا عرض رودخانه یا دریاچه یا محل استقرار اسکله تا ساحل زیاد باشد و ساخت پایه مقرون به صرفه نباشد و یا اینکه رودخانه یا دریاچه و یا دریا دارای بستر سست باشد استفاده از اسکله شناور اقتصادی است از مزایای دیگر این سیستم امکان انتقال آن از نقطه ای به نقطه  دیگر بندر و حتی از بندری به بندی دیگر می باشد طول رپی که ساحل را به اسکله شناور متصل می کند برحسب تغییرات سطح آب و نوع خودروی عبور کننده تعیین می شود و این موضوع بر هزینه اسکله اثر می گذارد از معایب این اسکله نوسان آن درحین تخلیه و بارگیری شناور می باشد لذا در بنادر تجاری مورد استفاده کمتر و در بنادر تفریحی ومسافرتی استفاده بیشتری دارد.

 

اسکله شناور که درقرن حاضر به عنوان رقبای اصلی اسکله های ثابت شناخته شده است درحقیقت ماحصل تلاش طراحان دررفع مشکلات موجود در کاربرد اسکله های ثابت می باشند. سرویس دهی مناسب درشرایط جز و مد امکان توسعه در بنادر با فضای محدود، مدت زمان کوتاهتر درساخت، تعمیر و توسعه و همچنین هزینه اجرایی کمتر در بسیاری شرایط از جمله عواملی بوده اند که کاربرد اسکله شناور را روز افزون نموده اند اکنون با وجود کیلومترها مرز آبی درایران و اهمیت حمل ونقل دریایی در رشد توسعه اقتصادی کشور و از سوی دیگر تجربیات عملی بسیار اندک در طراحی و ساخت این اسکله ها درکشورمان، مطالعه و تحقیق درطراحی و ساخت این اسکله ها بسیار حائز اهمیت است.

 


دانلود پایان نامه طرحی‌ نوین در ساخت اسکله های شناور




موضوع مطلب :


شنبه 94 اسفند 29 :: 11:6 عصر ::  نویسنده : محسن گروسی

پروژه طرح خاورمیانه بزرگ و نخبه‌ سازی در 45 صفحه ورد قابل ویرایش


نگاهی اجمالی به ایالات متحده آمریکا

 

ایالات متحده آمریکا سرزمینی به وسعت 9695539 کیلومترمربع است و چهارمین کشور وسیع جهان پس از روسیه، کانادا و چین است که از 52 ایالت تشکیل شده و پایتخت آن واشنگتن است آمریکا برخلاف قاره آسیا که دارای گروه های جمعیتی مشخص و پرجمعیت است، قاره ای مهاجرنشین می باشد، ساکنان واقعی آمریکا سرخ پوستان هستند که در حال حاضر در اقلیت کامل به سر می برند و تعدادشان در سراسر آمریکا حدود یک میلیون نفر می باشند براساس داده های آماری سال 1999 آمریکا دارای 813/690/272 جمعیت بوده که از این تعداد حدود نصف آن انگلیسی زبان و مابقی گروه های اسپانیولی زبان و فرانسوی زبان می باشند، تقریباً تمامی ساکنان این قاره مسیحی هستند که در میان مذاهب سه گانه دین مسیحیت، تعداد پیروان کاتولیک نسبت به مذاهب دیگر بیشترند. تعداد 4140000 یهودی در آمریکا به سر می برند تعداد مسلمانان آمریکا بالغ بر 5780000 نفر است که در حدود 2/2 درصد از جمعیت این کشور را شامل می‌شود.

 

نظام آموزشی آمریکا:

 

نظام آموزشی آمریکا، سیستمی همگانی، غیرمتمرکز، فراگیر و حرفه ای است، ایالات متحده آمریکا به عنوان نیرومندترین کشور صنعتی جهان دارای نظام آموزش عالی با قدمت طولانی است که به صورت غیرمتمرکز اداره می‌شود و دولت مرکزی و دولت های ایالات نقش پشتیبانی کننده را بر عهده دارند در آمریکا نزدیک به 2000 مرکز تحصیلی وجود دارد تعداد کل دانشجویان آمریکا در سال تحصیلی 98-1997 برابر 3/14 میلیون نفر بوده که بیش از 1/11 میلیون نفر در مراکز آموزش عالی دولتی مشغول به تحصیل بوده اند.

 

اوضاع مالی و شاخص های اقتصادی

 

تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه نخست سال 2000 میلادی برابر با 3/9937 میلیارد دلار محاسبه گردیده است که بیشترین مقدار در میان همگی کشورهای جهان است در سال 1999 درآمد ملی آمریکا برابر 7439 میلیارد دلار بوده است با این حساب درآمد ملی سرانه آمریکا رقمی در حدود 27 هزار دلار بوده است. ایالات متحده آمریکا همچنین مهم ترین تولید کننده فرآورده های کشاورزی است و آن هم به دلیل بهره گیری از آخرین دست آوردهای صنعت در بخش کشاورزی است.

 

بودجه نظامی آمریکا سالانه 400 میلیون دلار یعنی برابر با بودجه نظامی تمام کشورهای جهان است.

 

به طور کلی ایالات متحده آمریکا دارای ویژگی های جمعیت فراوان و پویا، منابع طبیعی سرشار، اقتصاد نیرومند، پیشتازی در زمینه تکنولوژی، تسلط بر سرمایه و پول جهانی، داشتن پیوندهای بازرگانی گسترده با دیگر کشور، درآمد سرانة چشمگیر پیشتازی در زمینه علمی و فرهنگی، برخورداری از مهم ترین زبان بین المللی و بویژه برتری بی‌رقیب نظامی چه در سطح جنگ افزارهای متعارف و چه در سطح جنگ افزارهای هسته ای است.

 


پایه های هژمونیک آمریکا بر سه پایه قابل توجیه است الف- پایة امنیتی- نظامی- هسته ای- ب، پایة ژئوپولیتیک ج- پایة حفظ موقعیت دلار در بازارهای جهانی که هر سه پایة مژمونیسم آمریکا در نیم سدة اخیر به گونه ساختاری با خاورمیانه پیوند یافته است.

دانلود پروژه طرح خاورمیانه بزرگ و نخبه‌ سازی




موضوع مطلب :


پایان نامه طراحی سیستم جمع‌آوری شیرابه در مدفن پیمانه در 141 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست مطالب

 

 

 

فصل اول کلیات

 

-1-1-اطلاعاتی راجع به شیرابه در مدفن پسماند

 

-2-1-شکل گیری شیرابه در مدفن پسماند

 

1-2-1- آماده سازی تعادل آبی مدفن پسماند

 

2-2-1- گنجایش زمینةپسماندهای جامد.

 

3-1 عوامل مؤثر بر کیفیت شیرابه.

 

1-3-1 ترکیب پسماند

 

2-3-1- زمان سپری شده

 

3-3-1- دمای محیط

 

4-3-1-رطوبت موجود.

 

5-3-1-اکسیژن موجود.

 

4-1-ارزیابی کیفیت شیرابه

 

1-4-1 تست های آزمایشگاهی

 

1-1-4-1- تست نفوذ آب(ASTM)

 

2-1-4-1- تست استاندارد نفوذ یا تراوش.

 

3-1-4-1-تست TCLP

 

4-1-4-1-روش بارندگی مصنوعی شیرابه

 

5-1-4-1-روش استخراج چند گانه(MEP)

 

2-4-1- مطالعه و بررسی شیرابه با استفاده از Lysimeter

 

3-4-1- طراحی پیشگویانه

 

5-1- عوامل مؤثر بر کمیت شیرابه

 

1-5-1- مقدار بارندگی.

 

2-5-1- نفوذ آبهای زیرزمینی

 

3-5-1- میزان رطوبت پماند

 

4-5-1- طراحی پوشش نهایی

 

-6-1-ارزیابی کمیت شیرابه:

 

1-6-1-میزان تولید قبل از بسته شدن مدفن پسماند

 

1-1-6-1-حجم شیرابه بدلیل تراکم فشار.

 

2-1-6-1-افت شیرابه بدلیل تبخیر

 

3-1-6-1- افت شیرابه بدلیل جذب در پسماند.

 

4-1-6-1- مدل کامپیوتری

 

2-6-1- میزان تولید پس از بسته شدن مدفن پسماند.

 

1-2-6-1- روش متعادل نگه داشتن آب.

 

2-2-6-1-مدل های کامپیوتری در تلفیق و پیوند روش تعادل آب(در ارتباط با روش متعادل نگه داشتن آب.)

 

3-2-6-1- معادله تجربی

 

4-2-6-1- مدل ریاضی

 

5-2-6-1-سنجش مستقیم نفوذ

 

6-2-6-1-خلاصه اظهارنظرهاروی تولید دراز مدت شیرابه

 

-7-1- ترکیب شیرابه

 

1-7-1- تغییرات و دگرگونیها در ترکیب شیرابه

 

2-7-1- پیدا کردن منشأ ترکیبات(ردیابی ترکیبات)

 

-8-1-مدل های توزیع شیرابه

 

فصل دوم طراحی سیستم جمع آوری شیرابه مدفن پسماند

 

-1-2-سیستم جمع آوری شیرابه

 

1-1-2- پوشش مدفن پسماند

 

2-1-2-کنترل شیرابه در مدفن پسماند

 

1-2-1-2-سیستم لایه پوششی تحتانی (لاینز)برای MSW

 

2-2-1-2- سیستم لایه پوششی تحتانی(لاینز)برای Monofill ها.

 

3-2-1-2-ساختار لایه پوششی خاک رس

 

4-2-1-2-ساختار لایه پوششی ژئوممبرن

 

3-1-2- لایه زهکشی

 

4-1-2-طرح گودال(چالة)و لوله جمع آوری شیرابه

 

1-4-1-2-گودال (چاله)شیرابه

 

2-4-1-2- لوله جمع آوری شیرابه

 

5-1-2-تسهیلات جمع آوری شیرابه

 

6-1-2-احداث گودال جمع آوری شیرابه

 

7-1-2-تسهیلات نگهداری و نقل مکان شیرابه

 

8-1-2-دریچه پاکسازی خط شیرابه

 

9-1-2- ایستگاه بالابری و پمپ جمع آوری شیرابه

 

10-1-2-مخزن نگهداری شیرابه

 

11-1-2-سیستم های زدایش شیرابه

 

1-11-1-2- جریان گرانشی

 

2-11-1-2-رایزر شیب جانبی

 

-2-2-حرکت شیرابه در مدفن های فاقد زهکشی

 

-3-2-نقص سیستم های جمع آوری شیرابه

 

1-3-2-گرفتگی لوله

 

2-3-2-خردشدگی لوله

 

3-3-2- طراحی غلط

 

-4-2-حفظ و نگهداری سیستم جمع آوری شیرابه

 

فصل سوم -طراحی دیگر اجزای مدفن پسماند

 

-1-3- انتقال آب بارندگی

 

1-1-3- طراحی کانال آب بارندگی

 

2-1-3- طراحی آبگذر

 

3-1-3- طراحی حوضچه های آب بارندگی

 

-2-3-غشای ژئوسنتری

 

1-2-3-طراحی کانال مهار و برون ریز

 

2-2-3-وزن مجاز وسیله نقلیه

 

3-2-3-بررسی لغزش خاک پوشش

 

4-2-3-بررسی از نظر نشت غیر یکنواخت

 

-3-3-طرح هرّه خاکریز

 

-4-3-ثبات مدفن

 

-5-3-مطالبی در مورد طراحی لرزه ای مدفن ها

 

-6-3-طراحی جاده دسترسی

 

فصل چهارم – تولید شیرابه و مدیریت آن

 

-1-4-مدیریت شیرابه

 

1-1-4-بازیافت شیرابه

 

2-1-4-تبخیر شیرابه

 

3-1-4- تصفیه شیرابه

 

4-1-4- تصفیه مرداب(زمینهای خیس)

 

منابع و مآخذ

 

 

 

فصل یکم

 

کلیات

 


 

1-1-اطلاعاتی در مورد شیرابه در مدفن پسماند

 

کیفیت و کمیت تولید شیرابه طی دورة فعال زندگی و پس از دفن پسمانددر کنترل دفن پسمانداهمیت دارد.بعلاوه کیفیت شیرابه تصفیه آن بسیار مهم است شیرابه بدلیل تراوش یا نفوذ آب و دیگر مواد پسماند و فشرده شدن این پسماندها در اثر وزن خودشان بوجود می آید.بنابراین شیرابه را میتوان بعنوان مایعی تعریف کرد که وقتی آب یا دیگر مایعات با مواد زائد تماس پیدا می کنند،بوجود می آید.شیرابه یک مایع آلوده است که حاوی مواد معلق و محلول است.بخشی از نزولات آسمانی(برف و باران) که بر روی پسماندها می ریزند از نظر شیمیایی و فیزیکی با این پسماندها واکنش می دهند و به پایین نفوذ می کنند.در زمان نفوذ،این آب بعضی مواد شیمیایی در پسماندرااز طریق واکنش شیمیایی حل می کند.آب نفوذ کرده ممکن است همچنین آبی را که از فشرده شدن پسماندبدلیل وزنشان ایجاد شده را هم حل کند.مطالعات و بررسیهای زیادی انجام شد تا نقش فعالیتهای میکروبی در تجزیة پسماندهای شهری و ایجاد شیرابه مشخص شود.

 

(Rovers and Farquhar,1973;caffrey and Ham,1974;CWPCB,1961)

 

درپسماندهای شهری متان،دی اکسید کربن،آمونیاک،سولفید هیدروژن به دلیل تجزیة بی هوازی این پسماندها تشکیل می شود.این گازها ممکن است در آب حل شوند و با پسماندها یا اجزاء تشکیل دهندة محلول در آب نفوذ کرده،واکنش دهند.بعنوان مثال،دی اکسید کربن با آب ترکیب می شود تا اسید کربنیک ایجاد شود و سپس مواد معدنی پسماندها را حل کند.

 

[American public works Associotion (APWA).1966]

 

چندین واکنش شیمیایی دیگر بیشتر انجام می شود که بسته به نوع پسماند رنج وسیعی از مواد شیمیایی را پخش می کند.این آب نفوذی نقش مهمی در ایجاد شیرابه دارد باید توجه داشت که حتی وقتی هیچ آبی نتواند به پسماند رسوخ کند پیش بینی می شود مقدار کمی از مواد مایع آلوده کننده بدلیل واکنش های شیمیایی و بیولوژیکی تشکیل شود.

 

به نظر می رسد ترکیبات شیمیایی در چنین مایعی بسیار بالا باشد.نفوذ و نشست آب پسماندها،مواد آلوده کننده را رقیق می کند و به تشکیل آنها نیز کمک می کند.مقدار شیرابه بدلیل نفوذ آب افزایش می یابد،ولی در همان زمان آب رسوخ کرده غلظت مواد آلوده کننده را کمتر و آنها را رقیق تر می کند.کمیت و کیفیت شیرابه موضوع مهم در برنامة دفن پسمانداست.بطور کلی برای کاهش تشکیل شیرابه و به منظور جلوگیری از نفوذ آب به داخل مدفن پسماندباید یک پوشش نهایی بر روی مدفن ایجاد کرد ولی پیشنهاد شده که ساخت پوشش آخری به تعویق افتد.مزیت ساخت فوری پوشش نهایی کاهش چشمگیر میزان شیرابه در کوتاه مدت است.ضرر و زیان ساخت فوری پوشش آخری این است که شیرابه چند سال پس از بستن،تولید می شود.گرچه تصورات کنونی بر این است که شیرابه 40 سال پس از بستن مدفن پسماندتشکیل نخواهد شد ولی هیچ دادة مشخصی برای تأیید این موضوع وجود ندارد.در مطالعة اخیر در مورد مدفن پسماندمیزان کافی از مواد زیستی تجزیه پذیر،حدود40 سال پس از انهدام شناخته شده است.        (suflita et al.,1992) .این عدم قطعیت بدلیل طول زمان است زیرا ایجاد شیرابه عواقب و پیامدهای اقتصادی  و قانونی دارد.مزیت عدم ساخت فوری پوشش نهایی پس از رسیدن به سطح نهایی یا آخری این است که به نظر می رسد که مواد آلوده کنندة پسماندها خیلی زود با جریان آب شسته شوند.گرچه داده هایی در مورد مدفن پسمانددر دست نیست،ولی نتایج سه تست سلولی بزرگ که توسط Lechner و همکارانش گزارش شده است نشان می دهد مواد زیستی تجزیه پذیر بطور چشمگیری طی 21 ماه پس از انهدام پسماندکاهش می یابند.زیان عدم ساخت فوری پوشش نهایی این است که گاز تولید شده از مدفن پسماندرا نمی توان بطور مناسب جمع آوری کرد،همچنین پیش بینی می شود بوی این مدفن های پسماند،باز مشکلاتی ایجاد کند.در بسیاری از کشورهای اروپایی فقط پسماندهای تصفیه شده اجازه دفن در زمین را دارند.

 


 


 

شکل 1-1 چگونگی تولید شیرابه

 

2-1- شکل گیری شیرابه در مدفن های پسماند:آماده سازی یک تعادل آب در مدفن های پسماندمی تواند پتانسیل شکل گیری شیرابه را ارزیابی کند(Fenn et al.1975) تعادل آب مستلزم جمع شدن مقادیر آبی است که وارد مدفن پسماندمی شود و مقدار آب مصرف شده در واکنش شیمیایی را کاهش و کمیتی را که بعنوان بخار آب باقی مانده است تقلیل می دهد.

 

1-2-1-آماده سازی تعادل آبی مدفن پسماند: اجزاء و ترکیباتی که تعادل آب را برای یک سلول مدفن پسماند جبران می کنددر شکل 3-1 تشریح می شود.همانطور که در تصویر نشان داده می شود،اجزاء اصولی محتوی در تعادل آب،(1)ورود آب در سلول دفن پسمانداز بالاست.رطوبت در پسماند جامد،رطوبت در مواد پوششی،رطوبت در لجن،اگر بکارگیری از لجن مجاز باشد،(2) آبی که در محل مدفن پسماندبعنوان قسمتی از گاز مدفن باقی می ماند.بخار آب در گاز مدفن پسماند،اشباع شده و بعنوان شیرابه بجا   می ماند.

 

شکل 2-1 نمودارهای جریان قیاسی برای بازیافت انرژی از سوخت های گازی:

 

(a) با استفاده از موتور سوخت داخلی ،(b) با استفاده از توربین گاز.

دانلود پایان نامه طراحی سیستم جمع‌آوری شیرابه در مدفن پیمانه




موضوع مطلب :


شنبه 94 اسفند 29 :: 11:6 عصر ::  نویسنده : محسن گروسی

پروژه طراحی و ساخت اتاق آنتن در 45 صفحه ورد قابل ویرایش


 

فهرست مطالب :

 


 

فصل اول: محاسبه ناجیه سکوت اتاق آنتن و تعیین کیفیت اتاق     

 

1- مقدمه                                     

 

2- تعریف “Qiet zone” و “Quietness” اتاق کنتن        

 

3- اندازه‌گیری مقدار انعکاس در ناحیه سکوت      

 

4- تحلیل نتایج آزمایش:                        

 

5- مقایسه بین نتایج حاصل از دو روش            

 

فصل دوم: طراحی و مدل سازی اتاق انتن           

 

1- مقدمه                                     

 

2- نظریه جذب امواج الکترومغناطیسی             

 

3- جاذب باند باریک                           

 

4- جاذب باند پهن                              

 

5- انتخاب ماده جاذب و تهیه بلوکهای جذب        

 

6- اندازه‌گیری مشخصات جاذبها                    

 

7- ناحیه سکوت آنتن                            

 

8- طراحی اتاق                                

 

9- مدلسازی ریاضی اتاق آنتن                    

 

10- نتیجه                                    

 

11- پیشنهادات                                

 

فصل سوم: گزارش ساخت اتاق آنتن                 

 

نتیجه گیری                                    

 

فهرست مراجع                              

 

مقدمه 

 

گزارش حاضر شرح فعالیتهای انجام شده در پروژه است که تحت عنوان «طراحی و ساخت اتاق آنتن» انجام گرفته است.

 

در این گزارش ابتدا به شرح تئوری ناحیه سکوت اتاق آنتن می پردازیم، سپس به روشهای مختلف اندازه گیری  و محاسبه ناحیه سکوت اشاره می کنیم و بعد از آن نتایج آزمایشات انجام شده را ارائه می کنیم و مرغوبیت اتاق را مورد بررسی قرار می دهیم و در پایان به شرح جزئیات ساخت پایه متحرک می پردازیم.

 

برای عمل پرتوبرداری آنتنها و بطور کلی انجام هر گونه آزمایش بر روی آنتنها لازم است تا آنتن تحت آزمایش بوسیله یک موج صفحه ای یکنواخت تحت تابش قرار گیرد تا نتایج بدست آمده دقیق و قابل اطمینان باشند. اما انجام هر گونه آ‌زمایش بر روی آنتنها در فضای باز بعلت انعکاسات از دیوارها و زمین غیر قابل اطمینان خواهد بود. برای حذف انعکاسات و بوجود آوردن شرائطی مشابه فضای آزاد برای انتشار امواج از اتاقهای بدون انعکاس (Anechoic Chambers) استفاده می‌کنند. 

 

یک اتاق بدون انعکاس با کمک جاذبهای الکترومغناطیسی یا ابرهای آغشته به گرافیت ساخته می‌شود و طراحی اتاق از نظر اندازه و محل استقرار ابرها به گونه ای می باشد که در حالت ایده آل انعکاسات را حذف نماید، ولی در عمل انعکاسات بکلی از بین نرفته، بلکه توان امواج غیر مستقیم پس از انعکاس کاهش می یابند، به طوریکه مثلاً امواجی به سمت دیواره های اتاق حرکت می کنند پس از برخورد با جاذبهای الکترومغناطیس در حدود 40 dB افت پیدا می کنند. البته عملکرد جاذبهای الکترومغناطیس و به تبع آن عملکرد اتاق آنتن بدون انعکاس تابعی از فرکانس می باشند، بطوریکه با افزایش فرکانس عملکرد اتاق آنتن بهبود می یابد، که این مسئله در نتیجه دو عامل است. یکی همان بهبود کیفیت جاذبها با افزایش فرکانس می باشد و دیگری افزایش ابعاد اتاق به نسبت طول موج با افزایش فرکانس کار است. بنابراین دلائل همیشه بهتر است که یک اتاق آنتن جدید را در فرکانسهای پایینتر باند فرکانس مایکروویو تحت آزمایش قرار داد و مطمئن بود که کیفیت عملکرد اتاق در فرکانسهای بالاتر مطمئناً بهتر خواهد بود.

 

اما در بالا صحبت از نحوه عملکرد و کیفیت اتاق آنتن شد. در برخورد اول به نظر می رسد که کیفیت اتاق مستقیماً به میزان انعکاسات اتاق بستگی دارد و در واقع منظور از کیفیت اتاق آن است که اتاق بدون انعکاس تا چه حد در کاهش انعکاسات موفق عمل می کند. اکنون برای پایه گذاری دقیقتر برای اندازه گیریها و آزمایشات آینده به تعریف دقیق از کیفیت اتاق می پردازیم و مفهوم ناحیه سکوت (Quiet Zone) اتاق آنتن بدون انعکاس را تعریف می کنیم.

 


 


 

2- تعریف “Quiet Zone” و “Quietness” اتاق آنتن

 

برای اندازه گیری پترن تشعشعی آنتن در درون اتاق بدون انعکاس، انتشار انرژی باید به طور یکطرفه باشد. برای آزمایش آنتن لازم است که یک آنتن فرستنده که در یک اتاق قرار دارد یک موج صفحه ای در حجمی از اتاق که در طرف دیگر قرار دارد ایجاد نماید و این حجم از فضا باید دارای چنان ابعادی باشد که آنتن گیرنده مورد آزمایش را بتواند در برگیرد. به چنین حجمی از فضای داخل یک اتاق آنتن ، “ناحیه سکوت” یا “Quiet Zone" اتاق آنتن می گویند. 

 

طبیعی است که هر گونه آزمایشی که بخواهد روی آنتن انجام گیرد باید هنگامیکه آنتن داخل ناحیه سکوت قرار دارد انجام شود تا موجی که به آنتن گیرنده تحت آزمایش می رسد، صفحه ای و یکنواخت باشد و در نتیجه نتایج پرتوبرداری آنتن دقیق بدست آید. بنابراین اهمیت محاسبه و بدست آوردن ناحیه سکوت هر اتاق آنتن قبل از انجام هر آزمایش معلوم است. 

 

در این کارآموزی نیز هدف همچنان که قبلاً اشاره شد بدست آوردن ناحیه سکوت اتاق آنتن است تا در واقع ناحیه قابل استفاده اتاق برای انجام هر گونه آزمایشی بر روی آنتن مشخص گردد.

 

و اما کیفیت اتاق بدون انعکاس را به پارامتری از اتاق به نام “میزان سکوت” یا “QuietNess” نسبت می دهند و تعریف آن عبارتست از : میانگین نسبت چگالی توان انعکاس یافته به چگالی توانی که مستقیماً از فرستنده به آنتن گیرنده رسیده است. در ناحیه ای که انتشار انرژی بین آنتنهای فرستنده و گیرنده با دیرکتیویته معلوم یک طرفه باشد. مسلماً هر چه این نسبت توان انعکاس یافته به توان دریافتی مستقیم کمتر باشد، “Quietness” اتاق بیشتر و یا به عبارت دیگر اتاق ساکت تر است و در نتیجه اتاق دارای عملکرد بهتری است.

 

اکنون می خواهیم کیفیت اتاق و یا همان “Quietness” آنرا بطریق دیگری تشریح کنیم که کمی شهودی تر باشد.

دانلود پروژه طراحی و ساخت اتاق آنتن




موضوع مطلب :


پایان نامه طراحی مفاهیم پایه و اصول طراحی هتلها و طراحی هتل در شهر مشهد در 137 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست مطالب:

 


 

فصل اول: تعریف و مفاهیم پایه و اصول طراحی هتلها و روند توسعه آن

 

1-1  بیتوته کوتاه جهان و میهمان سرا

 

1-2  جهانگردی

 

       1-2-1  آغاز سخن

 

       1-2-2  صنعت جهانگردی

 

       1-2-3  صنعت توریسم و اثرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی

 

1-3  دسته بندی هتلها

 

       1-3-1  هتلها

 

       1-3-2  محدوده هتل

 

       1-3-3  انواع هتل

 

         الف. هتلهای مرکز شهر

 

         ب. هتلهای ویژه خودرو و موتورداران

 

         پ. هتلهای فرودگاه

 

         ت. هتلهای تفریحی و توریستی

 

         ث. مجتمع ساختمانهای مشاع و مشترک

 

1-4 مفاهیم واژه های تجهیزاتی و تعاریف کیفیت خدماتی در هتلها..

 

1-5 بررسی روند هتل سازی در ایران

 


 

فصل دوم: کاروانسراها

 

2-1  مقدمه: کاروانسراهای ایرانی

 

2-2  کاروانسراها و فضاهای وابسته به راه

 

       2-2-1  ساباط

 

       2-2-2  رباط

 

       2-2-3  کاربات

 

       2-2-4  کاروانسرا

 

       2-2-5  خان

 

       2-2-6  آب انبار

 

       2-2-7  حوض، برکه، پایاب، چاه

 

2-3  مهمانخانه و دسکره

 

2-4  طرح رباط و کاروانسرا

 

2-5  انواع کاروانسراها

 

2-6           نمونه هایی از کاروانسراهای ایرانی

 


 

فصل سوم: بررسی مصادیق و نمونه های موجود (مطالعات تطبیقی)

 

3-1  گرایشهای طراحی در صنعت هتل داری

 

       3-1-1  نقش نمادگرایی در هتلهای لوکس

 

       3-1-2  همگرایی دقیق بین تجارت و تفریح

 

       3-1-3  بهره گیری از فناوری

 

3-2  هتل شرایتون

 

3-3  هتل برج العرب

 

3-4  هتل لاله

 

3-5  دیگر نمونه های موجود

 


 

فصل چهارم: بررسی عوامل موثر بر شکل گیری ساختمانهای بلند در ایران جهان

 

4-1 مقدمه: سیر تحول ساختمانهای بلند

 

4-2 تاریخچه ساخت بناهای بلند با شیوه امروزی دردنیا.

 

       4-2-1 نخستین دوره ساخت بناهای بلند

 

       4-2-2 دوره دوم ساخت بناهای بلند

 

       4-2-3 دوره سوم ساخت بناهای بلند

 

       4-2-4 دوره چهارم ساخت بناهای بلند

 

4-3 ساخت بناهای بلند درآستانه قرن 21

 

4-4 تاریخچه ساخت بناهای بلند با شیوه جدید در ایران.

 

       4-4-1 شروع ساخت بناهای بلند با شیوه جدید درایران.

 

       4-4-2 روند احداث بناهای بلند دردهه 40

 

       4-4-3 آغاز ساخت بناهای بلند مسکونی

 

       4-4-4 روند احداث بناهای بلند در دهه 50

 

       4-4-5 حرکت جدید دراحداث ساختمانهای بلند

 

       4-4-6 سالهای اوج بلند مرتبه سازی

 

       4-4-7 ساخت بناهای بلند در اواخر دهه 70

 

       4-4-8 علل و ریشه‌یابی دلایل ساخت بلندمرتبه‌ها در ایران

 


 

فصل پنجم: شناخت بستر طرح

 

5-1 استان خراسان

 

       5-1-1 وجه تسمیه

 

       5-1-2 جغرافیای خراسان

 

         الف. دوران قبل از اسلام

 

         ب. دوران اسلامی

 

         ج. دوران قاجاریه

 

         د. دوران کنونی

 

       5-1-3  جمعیت استان

 

       5-1-4  وضعیت اقلیمی

 

5-2  مشهد

 

       5-2-1  وجه تسمیه

 

       5-2-2  وضعیت ساکنان

 

         الف. زبان گویش

 

         ب. مذهب

 

         ج. معیشت

 

       5-2-3  مطالعات تاریخی (چگونگی پیدایش شهر مشهد)

 

       5-2-4  اوضاع طبیعی

 

       5-2-4-1  زلزله

 

       5-2-4-2  زمین شناسی

 

       5-2-4-3  وضعیت اقلیمی

 

         الف. دما و رطوبت هوا

 

         ب. وزش باد

 

         ج. وضعیت حرارتی هوا در شب و روز

 

         د. تأثیر اقلیم بر فضای سبز

 

       5-2-4-4  شبکه ارتباطی

 

       5-2-5  مطالعات اجتماعی (طرح جامع مشهد )

 

       5-2-5-1  چگونگی توسعه آینده مشهد

 

       5-2-5-2  چشم انداز آینده

 

       5-2-5-3  مساحت و جمعیت

 

       5-2-5-4  تراکم

 

         الف. تراکم جمعیت

 

         ب. تراکم ساختمان

 

       5-2-6 معماری

 

       5-2-6-1  معماری سنتی

 

       5-2-6-2  عناصر شاخص معماری

 


 

فصل ششم: راهنمای طراحی- ضوابط و استانداردها

 

6-1 راهنمای طراحی

 

       6-1-1 برنامه‌ریزی تسهیلات

 

       6-1-1-1 تجزیه و تحلیل امکان‌سنجی پروژه

 

       6-1-2 تعریف پروژه

 

       6-1-3 برنامه تخصیص فضا

 

       6-1-4 شرح فعالیت‌ها

 

       6-1-5 آماده نمودن بودجه پروژه

 

6-2 ضوابط و استانداردهای هتل

 

6-3- ضوابط و استانداردهای تجاری

 


 


 

فصل هفتم: مطالعه سایت (کوه سنگی)

 

7-1 پارک ملی کوه سنگی

 

7-2 موقعیت شهری

 

7-3 بررسی کالبدی

 

       7-3-1 محدوده کوه سنگی و همسایگی آن

 

       7-3-2 شبکه ارتباطی پیرامون طرح

 

       7-3-3 کاربریهای پیرامون محوطه کوه سنگی

 

       7-3-4 توپوگرافی و عوارض طبیعی زمین

 

       7-3-5 تأسیسات زیربنایی مکانیکی

 

       7-3-6 امکانات و محدودیتها

 

       7-3-7 بررسی طرح‌های بالاسر

 

         الف- طرح تفضیلی

 

         ب- طرح جامع

 

       7-3-8 اصول و مبانی طراحی پارک کوه‌سنگی

 

       7-3-8-1 مقدمه

 

       7-3-8-2 مبنای طراحی پارک

 

       7-3-8-3 مبنای معماری فضای سبز

 

       7-3-9 تجزیه و تحلیل پارک

 

         الف- مقیاس

 

         ب- روحیه

 

         ج- هماهنگی

 

         د- ارتباطی

 

       7-3-10 روش ساخت پارک

 

         الف- معابر پیاده

 

         ب- معابر سواره

 

         ج- آب‌نماها

 


 

فصل هشتم: سایت آنالیز

 

8-1 مقدمه

 

8-2 اهداف کلان طراحی

 

       8-2-1 اهداف طراحی

 

8-3 عوامل مؤثر در شکل‌گیری طرح

 

8-4 سایت

 


 

فصل نهم: معرفی طرح

 

9-1 توجیه و علل انتخاب طرح

 

9-2 مشخصات عملکردی

 

       9-2-1 فهرست عملکردی

 

9-3 معرفی طرح

 

       9-3-1 طبقات اتاق خواب

 

       9-3-2 ارتباطات عمودی

 

       9-3-3 فضاهای عمومی

 

         الف- لابی و سرسرای ورودی

 

         ب- فضاهای اداری

 

         پ- نمازخانه

 

         ت- فضاهای تجاری

 

         ث- رستوران

 

         ج- رستوران چشم‌انداز

 

         چ- استخر

 

         خ- سالن اجتماعات

 

         د- پارکینگ

 

       9-3-4 فضاهای خدماتی

 

9-4 خصوصیات ساز‌ه‌ای

 

9-5 تأسیسات

 

         الف- سیستم سرمایش و گرمایش

 

         ب- سیستم فاضلاب

 

9-6 آکوستیک

 


 

-1  بیتوته‌ی کوتاه جهان و میهمان سرا

 

هتل خانه ای برای چند روز است. منزلی که زمانی کوتاه در آن بیتوته می کنیم. آیا هتل آرامش و امنیت خانه را برای ما فراهم می کند؟ آیا حس آشنای خانه را دارد و تمامی حس تعلقی را که در طول سالیان دراز به خانه پیدا کرده ایم، یکجا و بی واسطه به ما عرضه می کند؟

 

وظیفه‌ی هتل چیز دیگری است و کسی در هتل، خانه را باز نمی یابد. مسلماً هیچ مسافری در طی سفر خویش اقامت در یک منزل را به هتلی در همان شهر ترجیح نمی دهد. خانه مکانی ساکن، اما هتل فضائی سیال و شناور است که حسی از تعلیق را به جای تعلق و احساس گمنامی را به جای آشنائی می نشاند. خانه حکایت ابدیت و هتل آنی و زودگذر است. در نهایت خانه معنای ثبات و هتل اهمیت سفر را باز می نمایاند.

 

هتل پیش از اینکه هتل باشد یک عنصر شهری است و هیچ شهری بدون داشتن دست کم یک هتل یا حتی یک مسافرخانه‌ی بسیار کوچک هم که شده کامل نیست. از این زاویه هتل یک نماد شهری بوده و یا می تواند باشد و بایستی به عنوان سمبلی از هویت شهر عمل کند.

 

از آنجایی که هتل تنها بنایی از شهر است که مسافرین غریبه حق استفاده و بهره برداری از آن را به طور رسمی دارند، قادر است هویت جمعی شهر را در یک جا گرد آورده و آن را عرضه کند. از طرفی هتل با واژه سفر همراه است. مسافری که به شهر می آید یا از آن گذر می کند نیاز به محلی برای اقامت خویش دارد. هتل باید قابلیت این را داشته باشد که مسافر را در خود بپذیرد. اتاقهای خالی هتل در انتظار میهمان هایی هستند که چون سایه می آیند و می روند. هتل نه مقصد است و نه مبدا، نه آغاز و نه پایان که یک وقفه زمانی و مکانی در طول مسیر سفر است. ورود، خروج و تمام مشخصات فردی مسافر ثبت می شود اما وی همچنان ناشناس باقی می ماند. برخلاف انتظار،‌ این گمنامی دلپذیر است. این جا فضای برخورد نیست. خلائی در گذر زمان است که ما را در افکار و اندیشه های خویش رها می سازد. به داستان یا خوابی می ماند که در آن زمان فشرده شده و مسیری دراز را در زمانی کوتاه سپری می کنیم.

 

مسافرت در دنیای امروز به عنوان یکی از منابع بزرگ تجارت بین المللی محسوب می شود که نقش مهم و ارزنده ای در اقتصاد کشورها دارد. از طرفی مسافرت تنها یک نیروی اقتصادی قدرتمند نیست بلکه عوامل دیگری نیز می توانند در تقویت و تحکیم آن موثر باشند. مسافرت فعالیتی دو طرفه است که ضمن حفاظت از تاریخ و فرهنگ قدرت تخریب طبیعت را هم به همراه دارد.

 

هتل به عنوان نماد فیزیکی و معمارانه سفر، می تواند با طرح و برنامه ریزی درست، به رشد کیفی این مقوله کمک شایان توجهی کند. با توجه به اهمیتی که امروزه محیط زیست پیدا کرده است رعایت ابعاد زیست محیطی و پایداری در هتل ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

 

امروزه طراحی هتل ها غالباً از دست معماران خارج شده است. نه اینکه معماران آن را طراحی نمی کنند بلکه خواسته های کارفرما و ذهنیت کاذبی که از هتل ایجاد شده به شدت تعیین کننده است. این شدت را بخصوص در مناطق توریستی به عینه می توان مشاهده کرد. اصولاً این خاصیت مناطق توریستی است که خوراک بصری کوتاه مدتی را برای جلب توجه مسافران تولید می کنند که حاصل امر کاریکاتورهای مسخ شده از سبک‌های مختلف معماری است که درهم ادغام شده و در پوسته های ظاهری بنا خودنمائی می کنند. در واقع طراحی هتل های امروزه به تزئین پوسته ها تقلیل پیدا کرده است.

 

از هتل در دسته بندی کاربری های شهری به عنوان یک فضای عمومی یاد کرده اند حال آن که بیشتر یک فضای خصوصی است. گوشه و کنار هتل سرشار از فضاهای مکث و شخصی است. هیچ نگاه آشنا یا بیگانه ای سنگینی نمی کند. می توان ساعت ها در لابی هتل لم داد و در افکار و تخیلات خویش غوطه ور شد. دیگران سایه هایی بیش نیستند که شبح وار بدون اینکه دیده شوند می گذرند. هتل بیشتر یک فضای ذهنی است تا اینکه عینی باشد. خاطرات آن هم خاطراتی ذهنی هستند. ممکن است هیچ اتفاق خاصی نیافتد حتی دریغ از یک سلام آشنا اما اقامت در هتل خاطره انگیز است.

 

بسیاری از هتل های امروزی این ویژگی ها را با امکانات رفاهی بالا تامین می کنند. گرچه این امکانات لازمه یک هتل خوب است اما آن فضای غنی و سرشار ذهنی تنها از عهده قدرت مکان برمی آید که وظیفه معماران است.

 

حال این سؤال مطرح می شود که چگونه آن فضای رویایی و اسرارآمیز که قابلیت ارتباط بی واسطه با فضا و زمان را داراست خلق می شود.

دانلود پایان نامه طراحی مفاهیم پایه و اصول طراحی هتلها و طراحی هتل در شهر مشهد




موضوع مطلب :


شنبه 94 اسفند 29 :: 11:5 عصر ::  نویسنده : محسن گروسی

پایان نامه بررسی و طراحی رباط شوینده در 129 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست

فصل اول

1-1) روشن دستی (سنتی)

2-1) روش اتوماتیک فصل دوم

1-2) کارواش اتوماتیک تونلی یا ریلی

2-2) کارواش اتوماتیک ثابت یا سه برس

3-2) بررسی کلی مکانیزم کارواش اتوماتیک

4-2) بررسی مکانیزم کارواش اتوماتیک ثابت و ریلی

فصل سوم

1-1) معرفی اجزای پنیوماتیکی

1-3-1) تولید هوای فشرده

2-3) قطعات مدار کنترل نیوماتیک

2-3-1) سیلندرهای نیوماتیک

2-3-2)سیلندرهای یک طرفه

2-3-3) سلیندرهای دو طرفه

3-3) مشخصات سلیندرهای نیوماتیک

3-3-1) نیروی سیلندر

3-3-2) مصرف هوا

3-3-3) سرعت پیستون

3-3-4) بارهای کمانشی روی میله پیستون

3-3-5)

شیرها 3-3-6)

شیرهای راه دهنده 4-3)

مشخصات شیرها از نظر عملکرد 5-3)

روشهای تحریک شیرها

6-3) شیرهای کنترل جریان

7-3) موتورهای بادی

8-3) سیستم کنترل

8-3-1) کنترل مدار باز

8-3-2) کنترل مدار بسته

9-3) مدارهای کنترل منطقی

9-3-1) عملیات اصلی

9-3-2) عملیات جانبی

9-3-3) عملیات ترکیبی

10-3) تجهیزات خط هوا، فیلتر و روغن زن

10-3-1) روغنکاری

10-3-2) جریان یک جهته

10-3-3) جریان دو جهته

10-3-4) روغن‌ زن‌های غبار روغن (مه روغن)

11-3) دبی جریان هوا

11-3-1) جریان ساده:

11-3-2) جریان پیچیده

: 12-3) روغن روغنکاری

13-3) وضعیت نصب

14-3) فیلترها

14-3-1) اجزاء فیلتر

15-3) اندازه دستگاه‌ها

16-3) بلبرینگهای خطی

17-3) سنسور U1tra Sonic

فصل چهارم

1-2) انواع کمپرسور

1-4-1) کمپرسورهای رفت و برگشتی

1-4-2) کمپرسروهای دورانی

2-4) نصب کمپرسورها

3-4) نصب سیستم خطوط لوله اصلی

فصل پنجم

1-3) محاسبه شقف فرچه‌های کناری

1-5-1) انتخاب الکتروموتور

1-5-2) اجزای شفت واسطه

1-5-3) محاسبه Pulley و تسمه V شکل الکتروموتور و فرچه‌ها 113

2-5) محاسبه قطر شفت مجموعه 3 تایی

3-5) محاسبه چرخهای فریم متحرک

4-5) محاسبه طنابها (سیم بوکسلها)

4-5-1) روغن کاری طنابها

4-5-2) جلوگیری از رنگ زدگی طنابها

4-5-3) محاسبه پولی طناب

5-5) محاسبه قطر پیستون جک بالابر افقی

6-5) مدار کنترل ضمیمه و جداول


چکیده

نیاز ما در اختراع استا و زاییده شرایط، هر اختراعی در ابتدا با برآوردن یک نیاز به بار می‌نشیند و در گذشت ایام، این هماهنگی با شرایط (اعم از زمان و مکان و …) است که موجبات رشد و پویایی آن را فراهم می‌سازد. پوشیده نیست که در دنیای امروز،‌ همراه با افزایش روز افزون جمعیت بشر، برای کنترل نظم بشری، بهادادن به عوامل از جمله، زمان، منابع تجدید ناپذیر انرژی، سرمایه و منابع حیاتی، اهمیتی بیش از پیش دارد که همانا باعث نگاههای موشکافانه‌تر در طراحی های صنعتی شده که عدم توجه به این امور در هنگام نشدن به مدنیزاسیون روز جهان نتیجه نخواهد داشت جز باز ماندن بیشتر از غافله جهان مدرن امروز. لذا با عنایت به مطالب فوق، بر آن شدیم تا با انتخاب طرحی بنام طراحی رباط شوینده ضمن گام برداشتن در جهت طراحی هدفمند نشان دهنده تأثیر مطلوب مدرنیزاسیون حتی در دم دست ترین شئونات زندگی روزمرده باشیم. با امید به حصول این خواسته، پروژه‌ طراحی رباط شوینده را تقدیم می‌کنم. فصل اول: بررسی متداول شستشوی اتومبیل (عیوب و محاسن) 1-1) روش دستی (سنتی) روشهای دستی طبق یک سری علل خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند که تعدادی از این عوامل عبارتند از: 1- پایین بودن هزینه راه اندازی و نگهداری هزینه را اندازی تنها شامل خری تأسیسات از جمله پمپ آب، کمپرسور هوا، و در صورتی که تمایل به ارائه سرویس شستشو با آب گرم نیز باشد،‌ نیاز به یک دیگر آب و مشعل و یک سیستم لوله‌کشی اضافی خواهد بود که تعداد محدودی از مراکز شستشوی اتومبیل از این سیستم اضافه استفادهع می‌کنند که در فصول بعدی در مورد هر یک از سیستمهای تأسیساتی بطور کامل توضیحاتی ارائه می‌‌شود. از طرفی با توجه به نبودن سیستم تاسیساتی پیشرفته و یک سیستم ساده، هر تعمیر کار آشنا به تأسیسات از عهده تعمیر آن بر می‌آید و نیاز به تخصص ویژه در این زمینه نمی‌باشد و مزیت دیگر وجود چندین پمپ از کار بیافتد باعث مختل شدن کل سیستم نخواهد شد و سیستم با بقیه پمپها به کار خویش ادامه خواهد داد. 2- پایین بودن هزینه نیروی انسانی: با توجه به شرایط کاری که اکثر نیروهایی که در این مراکز مشغول به کار می‌باشند از دستمزد بسیار پایین برخوردارند بطوری که حتی آگاهی دستمزد کارگران بصورت انعام پرداخت می‌شود. 3- جا افتادن این تفکر در روش سنتی اتومبیل تمیزتر می‌شود.

دانلود پایان نامه بررسی و طراحی رباط شوینده




موضوع مطلب :


پروژه طراحی سیستم ارزیابی مناقصه کنندگان در طرح‌های عمرانی  در 44 صفحه ورد قابل ویرایش


چکیده

 

هدف از طراحی سیستم ارزیابی مناقصه کنندگان عبارت است از

 

  • تقسیم موارد امتیاز دهی تا حداقل 3 سطح جهت بررسی موشکافانه موارد فنی ، تولیدکنندگان تجهیزات ، آموزش ، برنامه زمان بندی پیشنهادی و ... در مدارک پیشنهاد شده توسط  مناقصه کنندگان
  • گزارش گیری آسان با فرمول دلخواه که بر اساس سیاست تعیین شده توسط کارفرما و مشاور است (در صد وزنی موارد تعیین شده در هر سطح)
  • داشتن سند معتبر جهت پاسخ به شکایات
  • جلوگیری از اعمال سلیقه و تقلب در امتیاز دهی توسط کارشناس
  • یکسان سازی موارد مورد مقایسه در امتیاز دهی
  • امکان بررسی تک تک مراحل تولید امتیاز نهایی
  • نگهداری کلیه مشخصات ارائه شده از مناقصه کنندگان

 

بدین جهت در این مدرک به ترتیب ذیل توضیحاتی آورده شده است:

 

در فصل اول ارائه تعاریف کلی و فنی جهت جلوگیری از به وجود آمدن هر گونه مشکل در توضیح روند کار آورده شده است.

 

در فصل دوم به توضیح سیاست کلی و روند برنامه و چگونگی عمل امتیاز دهی شده است

 

فصل سوم شامل موارد طراحی از جمله ER,DFD0,DFD1 است  

 

فصل چهارم شامل کد ها و توضیحات مربوط به برنامه و گزارشات می باشد.

 

 

 

فهرست

 

چکیده. 

 

فهرست.. 

 

پیشگفتار.. 

 

تعاریف... 

 

مقدمه.. 

 

Tender. 

 

مناقصه کننده (Bidder).. 

 

Proposal. 

 

Proposal Evaluation. 

 

Selection of Main Contractor. 

 

Criteria. 

 

Vendor. 

 

تحلیل برنامه ارزیابی.. 

 

مقدمه.. 

 

تعریف سیستم.. 

 

اهداف.. 

 

مخاطبین.. 

 

سرویس های اصلی.. 

 

امتیاز دهی.. 

 

گزارش گیری.. 

 

معماری سایت.. 

 

واسط کاربر.. 

 

پایگاه داده.. 

 

پردازش ها.. 

 

طراحی.. 

 

مقدمه.. 

 

DFD سطح صفر.. 

 

DFD سطح یک..

 

پیاده سازی.. 

 

دیاگرام.. 

 

کد ایجاد Stored Procedure. 

 

کد ایجاد Trigger. 

 

نقشه سایت.. 

 

فرم های واسط کاربر.. 

 

گزارش نهایی.. 

 

 

 


پیشگفتار

 

شرکت ملی فولاد ایران در سال 1386 به منظور ساخت کارخانه احیا مستقیم فولاد با ظرفیت 800 هزار تن و واحد انباشت و برداشت با ظرفیت انباشت و برداشت 1.500.000 تن در سال ، در شرکت فولاد آذربایجان در نزدیکی شهر میانه ، استان آذربایجان غربی ایران ، اقدام به برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار شایسته این پروژه نموده است. بمنظور بررسی و ارزیابی دقیق پیشنهادات شرکت کنندگان در مناقصه و در نهایت انتخاب بهترین پیشنهاد جهت اجرای طرح شرکت مهندسین مشاور پولاد بعنوان مشاور جهت بررسی انتخاب شده است.

 

 شرکت مذکور جهت استفاده از امکانات جدید مکانیزه کردن سیستم قبلی خود و تسریع بخشیدن به امر ارزیابی و هم چنین دستیابی به قابلیت پاسخگویی سریع پیشنهاد طراحی و برنامه نویسی "سیستم ارزیابی مدارک مناقصه را طرح کرد که مراحل طراحی و ساخت سیستم که به عنوان پروژه شرکت و سپس به عنوان پروژه کارشناسی اینجانب مطرح شده و در این مدرک گردآوری شده است.

 


 

مقدمه

 

در سیستم امتیازدهی یک سری اصطلاحات فنی به شرح زیر موجود است که در ذیل توضیح مختصری جهت هر یک ارائه می گردد:

 

Tender

 

در ابتدای کار شرکت برگزار کننده مناقصه یک مدرک شامل حداقل نیاز های مربوط به طرح مورد مناقصه را با ذکر یک سری استانداردهای موجود یا طرح های انجام شده قبلی جمع آوری می کند. این مدرک هم چنین شامل اطلاعاتی است که از نظر کارشناسان فنی شرکت برگزارکننده مناقصه باید توسط مناقصه کنندگان پر شود.

 

مناقصه کننده (Bidder)

 

کنسرسیومی که پس از احراز صلاحیت خود موظف است Tender را خریداری نموده و مطابق مطالب خواسته شده مشخصات طرح را تعریف کند.

 

Proposal

 

مدرک ارائه شده توسط مناقصه کننده که شامل معرفی خود ، تجربیات و طرح های گذشته و کلیه مشخصات پیشنهادی جهت طرح فعلی است.

 

Proposal Evaluation

 

عملی که طی آن مدارک ارائه شده بررسی و امتیاز دهی می شود و در نهایت در پاکت فنی مربوط به مناقصه مورد نظر به ترتیب امتیاز هریک از کنسرسیوم های مورد بررسی به مرجع اعلام نتایج ارائه می گردد.

 

Selection of Main Contractor

 

پس از بازشدن پاکت مالی ارائه شده توسط کنسرسیوم ها و پاکت فنی ارائه شده توسط برگزار دهنده و امتیاز دهنده مناقصه، برنده مناقصه اعلام می گردد

 

Criteria

 

موضوعاتی که مورد ارزیابی قرار می گیرند و خود به موضوعات ریزتر نیز تقسیم بندی می شوند و بدین ترتیب سطوح (Level) های ارزیابی را می سازند.

 

Vendor

 

اصطلاحا به کارخانه فروشنده و صاحب تکنولوژی تجهیزات کلی طرح گفته می شود که نقش مهمی در ارزش طرح کلی بازی می کند.

 


دانلود پروژه طراحی سیستم ارزیابی مناقصه کنندگان در طرح‌های عمرانی




موضوع مطلب :


شنبه 94 اسفند 29 :: 11:5 عصر ::  نویسنده : محسن گروسی

پژوهش بررسی طاووس آبی هندی در 38 صفحه ورد قابل ویرایش


طاووس آبی هندی

 

طاووس من با یک نر مشکلی درشت اندام با 3 مرغ آبی هندی، یک جوجه نر سفید و یک مرغ در سال 1963، طاووس بدلیل افسانه‌ای بودن و تقدس بیش از اندازه‌ای که در آداب و سنن هندی داشت، به عنوان« پرنده ملی هند» اعلام شد. (آیا این مسئله، طاووس را متمایزترین نژاد پرندگان می‌کند؟ طاووس ماده چطور؟). توانایی طاووس ماده، در تخم‌گذاری، 3 تا 12 تخم است، با این وجود 4 تا 6 تخم، متوسط تخم‌گذاری است. معمولاً، طاووس ماده دو روز روی تخم‌ها به طور جداگانه می خوابد. تخم‌های طاووس پس از 28 روز شکسته می‌شود و جوجه سر از آن بیرون می‌آورد. جوجه‌ها به عنوان Peachicks (جوجه طاووس) نام‌گذاری می‌شود. جهت اطلاعات بیشتر راجع به
Raising Chicks, Peachicks را ببینید. جهت آگاهی راجع به ایده‌هایی در مورد سازگاری اقلیمی طاووس‌های نر و ماده به بخش Acclimating Guineos مراجعه کنید.

 

جهت پرورش طاووسیان شما باید حداقل 400 فوت مربع (37 مترمربع) فضا داشته باشید. مرغ‌های بزرگتر، بهترند. سقف حداقل باید 2/61 فوت ارتفاع داشته باشد با نشستگاهی، حداقل 40 اینچ زیرزمین. طاووس تا سه سالگی پرهای بلندشان را گسترده نمی‌کنند و سپس سال به سال پرهایشان می‌ریزد. در نیویورک آنها در اواخر جولای یا اوایل آگوست به پرریزی می‌کنند و تا سپتامبر آنرا به پایان می‌رسانند. این پرها دم واقعی طاووس نیستند خود این دسته دم، شامل 150-100 پوشش دم است که با 20 Rectric (شاهپر) ساپورت می‌شوند.

 

بدن طاووسیان

 

طاووسیان کم سن و جوان‌، دارای جثه‌های یکسان نیستند. اگر شما گروهی از طاووسیان هم سن داشته باشید، پس از چند ماه، معمولاً نرها دارای پاهای بلندتری خواهند بود. نکته دیگر، رنگ تازه از تخم بیرون آمدگان است. این رنگ از همان اول، مشخص و نمایان است در زیر، چند تصویر از پرهای اولیه طاووسیان نر و ماده آمده است.

 

دسته‌بندی علمی طاووسیان.

 

شاخه: Chorlata

 

زیرشاخه: مهره‌داران.

 

دسته: پرندگان

 

گونه: Galliforms

 

خانواده: Phasianina (قرقاولیان)

 

زیرخانواده: Phasianinae (قرقاول)

 

سرده: Pavo (طاووس رنگین‌کمانی)

 

گونه‌های: Pavo Cristatus (آبیها) و Pavo Muticus (سبزها)

 

زیرمجموعه‌ها برای p. m. spicifer, p.m. muticus: p.muticus و p.m. imperator

 

سرده دیگری برای طاووسیان کنگو وجود دارد (Afropavo). گونه تک شناخته شده، Afropavo Congenisis می‌باشد. در حال حاضر، اطلاعات کمی راجع به طاووسیان کنگویی در دسترس و شناخته شده است که اولین بار در سال 1936 به ثبت رسید.

 

نژاد طاووسیان، متعلق به هند، برمه، جاوا، سیلون، شبه‌جزیره مالایا، و کنگو می‌باشد. طاووسیان از خانواده قرقاول است. تفاوت عمده میان طاووس و قرقاول، در بال و پرهاست. طاووسیان، پرندگان بسیار پرتوان و پرطاقتی هستند و با مراقبت کافی، بین چهل تا پنجاه سال عمر می‌کنند. واژه "Peafowl" (طاووسیان) برمی‌گردد به نام این گونه پرنده. نر آن، "Peacock" و ماده آن، "Peahen" نام دارد. نوزادان زیر یکسال، "Peachicks" نام دارند.

دانلود پژوهش بررسی طاووس آبی هندی




موضوع مطلب :


شنبه 94 اسفند 29 :: 11:5 عصر ::  نویسنده : محسن گروسی

دانلود مقاله طبقه بندی محیط برنامه ریزی سازمان در 35 صفحه ورد قابل ویرایش


مقدمه

 

     جهان امروز را می‌توان جهان پرتلاطم  تغییر نام نهاد، سازمانهای گوناگون به خصوص سازمانهای تولیدی برای تامین هدفهای خود یعنی بقاء، توسعه و رقابت نیاز شدیدی به استفاده از الگوهای علمی داشته و در صورت عدم شناخت،‌ کاربردی و انجام تحقیقات پویا از صحنه محو خواهند شد. می‌توان سیستم را کل نگری، مدیریت را هنر و تولید را به عنوان سلاح رقابتی تلقی کرد. اما علیرغم اهمیت رو به تزاید این مهم، تصمیم سازان و تصمیم گیران حوزه مدیریت و عملیات در صنایع کشور توجه کمی نسبت به  توسعه دانش تولید،‌ تفاوتهای محیطی و کاربرد آن در سیستم‌های مورد تصدی خود مبذول می‌دارند و از این روست که توان رقابتی خود را از دست داده وبه سازمانهای منفعل تبدیل گردیده‌اند، امروزه برای اداره کارخانه و برنامه ریزی تولید سیستم‌های متنوع تولیدی معرفی و به کار گرفته‌ شده‌اند و در چهار چوب هر یک از این سیستم‌ها، روشهایی جهت برنامه‌ریزی در سطوح مختلف و موضوعهای متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بین یکی از عواملی که تاثیر بسزایی در موفقیت  سازمان بازی می‌کند انتخاب روش برنامه‌ریزی صحیح و متناسب با خصوصیات محیط برنامه‌ریزی آن است. ایجاد چنین انطباق بدون شناخت محیط و تفکیک منطقی آن امکان پذیر نخواهد بود.

 

واقعیت این است که انتخاب روش مناسب جهت برنامه‌ریزی به ابزاری نیاز  دارد که بتواند به صورت پویا انطباق مورد نیاز را به وجود آورده و مدیران سازمان‌ها به خصوص مدیران تولد و عملیات ما را یاری کند، تا ابزارهای مناسب را برای برنامه‌ریزی با توجه به ویژگیهای محیط برنامه‌ریزی برگزینند. مقاله حاضر خلاصه‌ای از رساله دکتری نویسنده است که در تاریخ 29/8/81 ازآن دفاع کرده است.

 

تعاریف محیط برنامه‌ریزی

 

1- محیط برنامه‌ریزی سازمان به کلیه عواملی اطلاق می‌شود که بر سازمان اثر گذاشته و از آن تاثیر می‌پذیرند.

 

2- محیط شامل تمام عوامل خارج از مرز سازمان است که ممکن است بالقوه بر سازمان اثر گذار باشد.«نجف بیگی 1380)

 

3- محیط برنامه ریزی سازمان به تعامل ابعاد درونی سازمان با یکدیگر و با عوامل خارج از سازمان اطلاق می گردد.

 

محیط و کار عمومی: ‌بنا بر عقیده صاحبنظران مدیریت، محیط را می توان به محیط کار و محیط عمومی تقسیم کرد. محیط کار به محیطی گفته می‌شود که سازمان به طور مستقیم با عوامل اساسی آن در ارتباط است و از آن تاثیر می‌پذیرد، مانند بازار، رقبا، بخش تهیه مواد اولیه، منابع انسانی، سهامداران و اتحادیه‌های کارگری، محیط عمومی به عواملی تاکید دارد که به طور غیر مستقیم بر سازمان عملکردهای آن تاثیر می گذارد، مانند  عوامل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی،‌ اقتصادی و فناوری.

دانلود مقاله طبقه بندی محیط برنامه ریزی سازمان




موضوع مطلب :


<   1   2   3   4   5   >>   >