سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
درباره وبلاگ

دی ال ایکس کو : مرجع دانلود فایل
لوگو
دی ال ایکس کو : مرجع دانلود فایل
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 462
  • بازدید دیروز: 111
  • کل بازدیدها: 325746



فایل و پروژه دانشجویی
دی ال ایکس کو : مرجع دانلود فایل
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

بررسی و اثبات واقع گرایی کمال الدین بهزاد در نمایش معماری مساجد (نگارگری)



بررسی و اثبات واقع گرایی کمال الدین بهزاد در نمایش معماری مساجد (نگارگری)دسته: هنر 

بازدید: 1 بار 

فرمت فایل: doc 

حجم فایل: 26 کیلوبایت 

تعداد صفحات فایل: 28 








پروژه (نگارگری) بررسی و اثبات واقع گرایی کمال الدین بهزاد در نمایش معماری مساجد در  28 صفحه ورد قابل ویرایش


مقدمه:

 

نگارگری یکی از هنرهای درخشان ایرانیان در دوره اسلامی است. نگاره‌های ایران منابعی هستند که ویژگی های انسانی، اجتماعی و هنرهای ادوار مختلف را از خود بازتاب می دهند و محققان و پژوهشگران می توانند با مطالعه و مراقه در آنها به تشخیص، تبیین و تفسیر این ویژگی ها بپردازند و به کمک داده ها و اطلاعات مکتسب کمبود اطلاعاتی در زمینه های مذکور را جبران نمایند.

 

یکی از ویژگی های هنری که در این نگاره ها بازتاب یافته، معماری اسلامی ایران است، نگارگران ادوار مختلف اسلامی ایران- از دوره های سلجوقی تا دوره قاجار در آثار متنوع خود، انواع بناها را به تصویر کشیده اند. نگارنده معتقد است با مطالعه و بررسی بناهای منقوش و تجزیه و تحلیل عناصر تشکیل دهنده آنها (عناصر ساختاری و تزئینی) می توان به نتایجی سودمند در رابطه با معماری هر دوره از ادوار اسلامی رسید. برای مثال می توان به نگاره‌ای از دوره تیموری اشاره نمود که فضای درونی یک حمام را نشان می دهد. اهمیت این نگاره زمانی آشکار می شود که بدانیم در میان انواع بناهایی که از این دوره باقی مانده اند، هیچ حمام پا برجایی شناسائی نشده است و محققان هنر معماری تیموری در مطالعات و بررسی های خود تنها به بقایای ناچیز و مختصر سه دستگاه حمام این دوره استناد می کنند. پر واضح است اگر به این نگاره به عنوان مدرک معتبر و مستند نگریسته شود و داده های استخراج شده از آن با داده‌ها و اطلاعات بقایای حمام های این دوره ترکیب و تلفیق گردد، نتایج سودمند و مفید فائده حاصل خواهد شد.

 

اما متاسفانه تا کنون به این مدارک مهم بهای چندانی داده نشده و در جریان مطالعات و بررسی معماری ادوار مختلف اسلامی، جایگاه شایسته‌ا‌ی حتی به عنوان منابع اطلاعاتی مکمل برای آنها در نظر گرفته نشده است.

 

این بی توجهی یا دست کم، کم توجهی، عمدتاص ریشه در نوع نگرش محققان غربی هنر اسلامی ایران داشته و متاسفانه در نوع تفکر محققان و پژوهشگران ایرانی نیز ریسه دوانده است. در نظر اغلب محققان غربی، نگارگران ایران همچون دوستان صوفی خود در تلاش بوده اند تا به خاک زمینی تجلی «باغ ملکوتی» بخشند. آنان در پی آن نبودند که جهان مادی عادی را آنگونه که به حواس می آمد با همه ناهماهنگی‌ها، درشتی ها و تصادفات نامطبوع آن مجسم کنند. (بورکهارت، ت 13ص44)

 

به عقیده این محققان “اگر نگارگری به نقاشی کردن واقعیت مشهود بپردازد، تنها با بذله سرایی سست مایه که هدفی چنین نابخردانه را پیش روی نگارگر می گذارد همراه و همقدم شده است”. (کورکیان، م. وسیکر، پ. 13، ص2)

 

و متاسفانه این پژوهشگران حکم کلی خود در مورد نگارگری ایران را با این جمله که «نقاشان ایران، هیچگاه، ممتد رسیدن به واقع گرایی (رئالیسم) را ندارند.» (بینیون، ل. و دیگران. 13 ص25)، صادر کرده اند و با صدور همین حکم کلی راه را بر مطالعات آتی که به نوعی ریشه در واقع گرایی نگارگری ایران دارد، بسته و یا لااقل بسیار تنگ و باریک کرده اند.



پرداخت و دانلود

 


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : بررسی و اثبات واقع گرایی کمال الدین بهزاد در نمایش معماری مساجد (نگارگری) , پروژه (نگارگری) بررسی و اثبات واقع گرایی کمال الدین بهزاد در نمایش معماری مساجد تحقیق (نگارگری) بررسی و اثبات واقع گرایی کمال الدین بهزاد در نمایش معماری مساجد بررسی و اثبات واقع گرایی کمال الدین بهزاد در نمایش معماری مساجد (نگارگری) نگارگری واقع گرایی کمال الدین بهزاد نمایش معماری مساجد واقع گرایی معماری مساجد

 


 




موضوع مطلب :